مانور زلزله و تخلیه اضطراری شبکه گازرسانی چهارمحال و بختیاری با موفقیت اجرا شد


مانور زلزله و تخلیه اضطراری شبکه گازرسانی چهارمحال و بختیاری با موفقیت اجرا شد

شهرکرد- مانور زلزله و تخلیه اضطراری شبکه گازرسانی چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه همزمان با هفته پدافند غیرعامل با همکاری 9 دستگاه امداد و نجات ستاد بحران استان استا با موفقیت اجرا شد.

به گزارش ایرنا، این مانور امداد و نجات بر اساس پیش‌بینی زلزله‌ مخرب طراحی شد، که در اثر زلزله فرضی، شبکه گازرسانی منطقه دچار حادثه و آتش‌سوزی می‌شود، که با وارد عمل شدن نیروهای امدادی، مشکل خطوط انتقال گاز آسیب دیده بر طرف شد.

معاون توسعه و بهره‌برداری شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت:‌ این مانور امدادی با مشارکت سازمان‌ آتش‌نشانی ، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت‌های برق، آب، مرکز فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری، جمعیت هلال احمر، شهرداری و فرمانداری شهرکرد و نیروی انتظامی برگزار شد که علاوه بر عملیاتی و تخصصی بودن آن، آموزش قطع لوله انتقال گاز هنگام زلزله و اتصال به موقع نیز برای دستگاه‌های عضو مدیریت بحران ارائه شد.

جهانبخش سلیمیان، هدف از برگزاری مانور را تمرین و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران و تقویت پدافند غیرعامل در حوزه گاز عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این مانور اجرای برنامه‌های تعیین‌ شده در موعد مقرر و زمان‌بندی دقیق بود.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با گازرسانی به مناطق روستایی و حاشیه جنگل‌ها و رسیدن به ضریب نفوذ ۸۸.۳ درصدی، این استان در فهرست استانهای سبز گازرسانی کشور قرار گرفت.

سلیمیان، از اتصال ۴۶۴ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه گاز طبیعی خبر داد و اظهار کرد: میانگین گازرسانی به مناطق روستایی این استان در دولت دوازدهم به بیش از ۸۸ درصد رسیده است.
وی گفت: هم‌اکنون ۹۹.۷ درصد جمعیت شهری استان از گاز طبیعی بهره‌مندند که امسال شهر بازفت شهرستان کوهرنگ به عنوان آخرین و چهلمین شهر به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شود.
به گزارش ایرنا، بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۹۴۷ هزار نفری چهارمحال و بختیاری در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند.

۸ تا ۱۴ آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو