تاکنون 47 درصد بودجه شهرداری‌های استان اصفهان محقق شد


تاکنون 47 درصد بودجه شهرداری‌های استان اصفهان محقق شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان با اشاره به بودجه 6 هزار و 800 میلیارد تومانی مصوب 107 شهرداری استان در سال‌جاری گفت: وصولی 6 ماهه اول 2 هزار و 850 میلیارد تومان بود که میانگین 47 درصد بودجه شهرداری‌های استان محقق شده است.

علی‌اصغر ذاکری روز سه‌شنبه در گردهمایی شهرداران استان در تالار شهروند اصفهان افزود: بودجه شهرداری‌ها نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اعتبارات پیگیری شده در حوزه ملی، آلایندگی و ارزش افزوده بیان کرد: تا اواخر مهرماه جاری هشت هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان بیان کرد: از اعتبارات ملی ۹۲ میلیارد تومان و اعتبارات آلایندگی ۱۷۳ میلیارد تومان و ارزش افزوده استانی ۶۱۸ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها واریز شد که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

وی اظهارداشت: مطالبات ثبت شده در سامانه سما توسط ۱۰۶ شهرداری ۲ هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان است که شهرداری نائین در این راستا به حقوق شهرداری خود توجهی نداشته است.

ذاکری اضافه کرد: مبلغ مطالبات استردادی با اداره‌کل امور مالیاتی، تبصره هفت ماده ۱۷ ارزش افزوده براساس صورت جلسه سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان براساس ۵۰ درصد استردادی به حساب شهرداری‌ها بازگشته است و حدود ۲۰ میلیارد تومان در دستور کار است که طی روزهای آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای مرحله اول قیر در شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر حدود ۱۵ میلیارد تومان توزیع شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان بیان کرد: جمع بندی اعتبارات خسارت سیل فروردین سال جاری در مرحله اول ۱۴ میلیارد تومان براساس اطلاعات ثبت شده تخصیص می‌شود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری بیان کرد: براساس ماده ۱۱ قانون کلیه دستگاه‌ها ملزم به همکاری با ستادهای انتخاباتی استانی و شهرستانی هستند، از این رو در چارچوب قانون برای امر انتخابات شهرداری‌ها همکاری داشته باشند تا انتخابات پرشور داشته باشیم تا نتیجه مؤثری برای نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

شهرداری‌ها بیشترین عملیات عمرانی را برعهده دارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: نزدیک به ۳۰ سال از قدمت سازمان همیاری شهرداری‌ها می‌گذرد همچنین اساسنامه آن پس از ۱۰ سال بازنگری شد که کارآمد و پرتوان بود.

حجت‌الله غلامی تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌ها در سازمان همیاری شهرداری‌ها انجام شد و امیدواریم این فعالیت‌ها در راستای هدف تشکیل سازمان طی این ۳۰ سال پیگیری و شکل گرفته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، مهم‌ترین هدف سازمان همیاری شهرداری‌ها را پشتیبانی از سازمان در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای، فنی، مالی، آموزشی و ارتقای کیفی نیروهای در اختیار شهرداری و شهرداران و به روز شدن نیروها و شهرداری‌ها با توجه به قوانین دانست.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف سازمان همیاری‌های شهرداری اقداماتی در نظر گرفته شده است که در بخش عمرانی عملیات پیمانکاری تا مرحله اقدامات تولیدی مورد نیاز شهرداری‌ها در راستای احداث کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی و تولیدات معدنی بوده است.

غلامی اظهارداشت: تامین نیازمندی‌های شهرداری‌ها در بخش ماشین‌آلات سبک و سنگین، حمل و نقل و آتش‌نشانی و ارائه و خدمات تعمیراتی از دیگر اهداف این سازمان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در بخش امور بازرگانی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که شهرداری‌ها به آن نیازمندند، از این رو مشارکت در نیاز شهرداری‌ها و تولیدات باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد شهرداری‌های استان است از این رو مجموعه شهرداری‌ها یکی از دستگاه‌های اجرایی هستند که بیشترین فعالیت عمرانی و عملیات خدمات رسانی را در سطح استان دارند.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها دستگاه‌های پیشران در کسب رضایتمندی مردم نقش ویژه‌ای داشته و بیشترین عملیات عمرانی را برعهده دارند.

غلامی از شهرداران خواست با ارائه برنامه‌های متناسب با اعیاد و مناسبت‌های مختلف برنامه‌های تفریحی شاد در نظر بگیرند و نشاط را برای مردم در شهرها ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: بحث استفاده از مشوق‌های بودجه سال ۹۸ به صورت کتبی و در جلسات حضوری ابلاغ شده که باید از پتانسیل‌های موجود در برنامه بودجه جاری استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: احداث نزدیک به ۷۰ هزار واحد مسکونی در استان در دست اجراست از این رو شهرداری‌ها می‌توانند از تسهیلات راه و شهرسازی و بانک مسکن پیگیر این مساله باشند.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا ستاد اجرایی فرمان امام زمین‌هایی را برای احداث واحدهای مسکونی در اختیار قرار می‌دهند.

غلامی هدف از احداث واحدهای مسکونی را در راستای رونق ساخت و ساز در شهرداری‌ها دانست و افزود: از این موضوع می‌توان به عنوان پل درآمدی شهرداری‌ها استفاده کرد تا در راستای صنایع کارگاهی برای شهرداری‌ها مؤثر واق شود.

وی با اشاره به تدوین بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: دستورالعمل جدیدی در این راستا تدوین شده که باید با ایجاد کدهای درآمدی نسبت به افزایش بودجه شهرداری‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال‌های گذشته شاهد باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: باید به سمت پروژه‌های تولیدی در شهرداری‌ها، سازمان‌های وابسته و مشارکت بخش خصوصی با شهرداری‌ها حرکت کنیم تا افزایش بودجه شهرداری‌ها تا حداقل ۳۰ درصد در سال آینده را رقم بزنیم.

وی با اشاره به مصوبه سامانه دوم آبرسانی استان گفت: قرار بود مبالغی را شوراهای شهر تصویب کنند تا از محل آن شبکه آبرسانی سامانه دوم که شامل ۱۴ شهرستان و ۷۶ شهر می‌شود را در دستور کار قرار دهیم که امیدواریم شوراهای شهر این مهم را هرچه سریع‌تر به تصویب برسانند.

استان اصفهان با حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰۷ شهر است.

براساس نتایج سرشماری ۹۵ از جمعیت ساکن در استان اصفهان ۸۸ درصد در شهرها و ۱۲ درصد در روستاها ساکن هستند که در مقایسه با سال ۹۰ حدود یک درصد از جمعیت روستایی کم و به جمعیت شهری اضافه شده است.

در این گردهمایی ۱۵ شهردار جدید شهرهای نجف آباد، گلپایگان، اردستان، تیران و کرون، باغبهادران، دهاقان، سمیرم، قهجاورستان، نیاسر، ونک، کمشچه، مجلسی، جوزدان، خور و بیابانک، ابوزیدآباد معرفی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم