خودروهای باقیمانده در گمرک چه زمانی ترخیص می‌شوند؟


خودروهای باقیمانده در گمرک چه زمانی ترخیص می‌شوند؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه تقریبا سه هزار دستگاه خودروی دیگر در گمرک مانده، گفت: از این تعداد 150 دستگاه بورگوارد، 800 دستگاه از شرکت رامک‌خودرو، 200 دستگاه از ستاره ایران و 600 خودرو از برند رنو در گمرک وجود دارد که در صورت ترخیص ظرف مدت یک ماه به دست مردم می‌رسند. نوشته خودروهای باقیمانده در گمرک چه زمانی ترخیص می‌شوند؟ اولین...

به گزارش تجارت‌نیوز، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: تعداد ۱۰۴۸ خودرویی که دستور ترخیص آن‌ها داده شد، مواردی هستند که پروانه شده‌اند و بر اساس قوانین و مقررات گمرکی باید ترخیص آن‌ها صورت می‌گرفت.

وی بیان کرد: نکته اساسی این است که از این تعداد خودرو ۱۰۰۰ دستگاه مربوط به یکی از شرکت‌های واردکننده و ۴۸ دستگاه متعلق به ۴ عدد کارت بازرگانی است. اگر بحث حل مشکل مردم مطرح است در این حالت تنها مشکلات یک طیف خاص برطرف شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره خودروهای محبوس در گمرک گفت: همچنان خودروهایی از شرکت‌های بورگوارد، رامک‌خودرو، رنو و ستاره ایران در گمرک مانده و این واردکنندگان به مردم تعهد دارند. این خودروها تفاوتی با ۱۰۴۸ دستگاه آزاد شده ندارند و تنها یک مرحله عقب‌تر هستند.

وی افزود: تقریبا ۳۰۰۰ دستگاه دیگر در گمرک مانده و اگر بخواهیم به آمار تفکیک شده البته به صورت تقریبی اشاره کنیم تعداد ۱۵۰ دستگاه بورگوارد، ۸۰۰ دستگاه از شرکت رامک‌خودرو، ۲۰۰ دستگاه از ستاره ایران و ۶۰۰ خودرو نیز از برند رنو در گمرک وجود دارد.

دادفر در پایان اشاره کرد: شرکت‌های واردکننده به شدت در حال پیگیری برای ترخیص خودروها هستند اما پاسخی دریافت نمی‌کنند. تنها دلیل ترخیص این ۱۰۴۸ دستگاه خودرو نیز یک مرحله جلوتر بودن در مسائل مرتبط با گمرک اعلام می‌شود. در صورت ترخیص ۳۰۰۰ دستگاه باقی‌مانده ظرف مدت ۱ ماه خودروها به دست مردم می‌رسد.

منبع: گسترش‌نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟