طرح جامع ساماندهی آب‌های سطحی در شهرستان پردیس اجرا می‌شود


طرح جامع ساماندهی آب‌های سطحی در شهرستان پردیس اجرا می‌شود

تهران-ایرنا- فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به اجرای طرح جامع ساماندهی آب‌های سطحی در این شهرستان گفت: به منظور رفع آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی، آب‌های جاری سطح شهر با ایجاد کانال به سمت گلدره هدایت می‌شوند.

عبدالعظیم رضایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دو معبر اصلی آبگرفتگی شهرستان پردیس در انتهای فاز ۴ و بلوار امام رضا (ع) قرار دارند که در زمان بارندگی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

وی افزود: به منظور رفع مشکل مقرر شد تا شرکت عمران شهر جدید پردیس طی ۱۰ روز آینده طرحی برای کانال‌کشی از معابر یاد شده به طرف دره گلدره ارائه و پس از تصویب به فوریت اجرا شود.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه شهر پردیس به طور میانگین رتبه بالایی از نظر میزان بارندگی در بین شهرستان‌های استان تهران دارد، خاطر نشان کرد: احداث کانال مشکل جاری شدن آب‌های سطحی پردیس به سمت شهر بومهن را هم برطرف می‌کند.

رضایی گفت: در جلسات مدیریت بحران اخطارهای لازم به مسئولین دستگاه‌های متولی برای آمادگی صددرصدی در فصل بارش‌ها داده شده است و طی بارندگی‌های اخیر با آمادگی نسبی دستگاه‌ها کمترین خسارت و آبگرفتگی معابر را در سطح شهرستان داشتیم.

وی با اشاره به اهمیت رفع نواقص موجود و آمادگی بیشتر دستگاه‌ها در فصل‌های پیش رو خاطرنشان کرد: طی بارش‌های اخیر انهار، کانال‌ها، کانی وو ها(جدول‌های بتنی پیش ساخته برای هدایت آب در وسط یا کنار خیابان به کار می‌رود) جوابگو نبودند و در برخی از نقاط شاهد آبگرفتگی منازل بودیم.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: پارکینگ‌های تبدیل شده به واحد تجاری به دلیل اختلاف سطح با معابر اصلی در شهر بومهن دچار آبگرفتگی شدند.

رضایی گفت: شهرداری بومهن به منظور رفع مشکل آبگرفتگی معابر، تعریض نهرها و کانال‌ها، تعریض پل‌ها و بالا بردن سطح دریچه منهول‌ها را در دست اقدام دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مدیریت بحران اظهارداشت: لایروبی انهار و رودخانه‌ها، پی‌گیری برای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی انباشته شده در نقاط مختلف شهرستان و ممانعت از ایجاد راه‌های آبگذری غیرمجاز با همکاری دستگاه‌های متولی در دست اقدام و اجراست.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه آبگرفتگی گسترده جاده قدیم جاجرود در محدوده منطقه صنعتی کمرد به دلیل ایجاد آبگذری‌های غیرمجاز توسط واحدهای صنفی ایجاد شده بود، خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر تمامی آنها توسط اداره راهداری شهرستان جمع آوری شدند.

رضایی گفت: طی بارش‌های اخیر در منطقه شاهد بحران نبودیم اما در برخی از مواقع به دلیل کوتاهی‌ مسئولین در انجام وظایف مشکلاتی ایجاد می‌شود و این موضوع از دید مردم پنهان نیست و همه ما موظف به برطرف‌کردن مشکلات در اسرع وقت هستیم.

شهرستان پردیس با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج