بدنسازی و پرورش اندام؛ 8 توصیه برای اینکه در پرس سینه وزن بیشتری بلند کنید (1)


بدنسازی و پرورش اندام؛ 8 توصیه برای اینکه در پرس سینه وزن بیشتری بلند کنید (1)

نکاتی که به شما خواهیم گفت را انجام دهید و شاهد افزایش عملکردتان به بیشترین حد ممکن...

طرفداری- چه فکر کنید که پرس سینه پادشاه تمام حرکات است چه آن را یک حرکت بیش از حد بزرگ شده بدانید و مخالفش باشید، پرس سینه هنوز هم استانداری برای سنجش قدرت افراد تندرست و قوی است. یک روزی، جایی، کسی از شما حتما خواهد پرسید که " چقدر پرس سینه میزنی؟". اگر به توصیه های ما عمل کنید، جواب شما قطعا این خواهد بود؛ " از تو خیلی بیشتر".

8 توصیه برای اینکه در پرس سینه وزن بیشتری بلند کنید (بخش دوم)

توصیه اول

چشمتان درست زیر میله باشد

مهمترین قسمت پرس سینه، نحوه جایگیری است. وقتی به پشت دراز می کشید مطمئن شوید چشم های شما درست زیر میله قرار گرفته است، این به دو دلیل به شما کمک خواهد کرد؛ یک، اولا باعث خواهد شد شما وزنه را در جهت درست بردارید و شانه و پشتتان با نیمکت حالتی قفسه مانند درست کند، همچنین از برخورد وزنه به گیره جلوگیری خواهد کرد.

توصیه دوم

پاهایتان را فراموش نکنید

بدنسازی و پرورش اندام؛ 8 توصیه برای اینکه در پرس سینه وزن بیشتری بلند کنید (1)

وقتی بحث محل جایگیری پاها در پرس سینه پیش می آید ناخوداگاه یاد دو تفکر مختلف می افتیم. برخی دوست دارند پاهایشان را در حین حرکت، صاف بر روی زمین قرار دهند و احساس می کنند در این شرایط پاهایشان بهتر به کمک آنها خواهد آمد، اما راه دیگری هم که هست این است که به مانند وزنه برداران، پاهایتان را به عقب ببرید، در این حالت نیز می توانید از پاهایتان کمک بگیرید فقط مطمئن باشید که باسن، شانه ها و سر شما دائم با نیمکت در ارتباط باشد.

توصیه سوم

درست و صحیح میله را بگیرید

شما باید از اشتباه گرفتن میله بپرهیزید زیرا امنیت جانی شما به خطر می افتد، میله باید بالای مچ دست قرار بگیرد. توجه کنید اگر میله را درست روبروی کف دستان یا انگشتان خود قرار دهید احتمال خم شدن مچ دستتان بسیار زیاد است، به هرحال اگر میله درست در بالای مچ دست شما باشد بالا بردن وزنه برای شما راحت تر خواهد بود و این به شما ثبات و قدرت بیشتری خواهد داد. همچنین توصیه می شود کمی با میله نازک تر از آن چیزی که عموم مردم استفاده می کنند، این حرکت را امتحان کنید.

توصیه چهارم

برای خود محفظه بسازید

بدنسازی و پرورش اندام؛ 8 توصیه برای اینکه در پرس سینه وزن بیشتری بلند کنید (1)

خیلی ساده است که فکر کنیم پرس سینه فقط برای سینه، شانه و ماهیچه های سه سر را تقویت می کند اما اگر می خواهید به حرکت های بزرگ تر فکر کنید باید پرس سینه را حرکتی برای تقویت کل بالا تنه در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید عضلات شکمتان را محکم وسفت گرفته اید و عضلات پشت و جلوتان هماهنگ است. با کمک گرفتن از این عضلات مخالف و مکمل هم شما برای خود یک نوع محافظ و قفسه بسازید تا پرس سینه را مطمئن تر انجام دهید. ( دقت کنید ما هنوز در نکته چهارم هستیم و شروع به وزنه زدن نکرده ایم؛ این اهمیت جایگیری در پرس سینه را نشان می دهد.

مطالب مشابه

سلامت و تندرستی؛ تقویت عضلات سینه

پرس سینه را ساده تر انجام دهید

تکنیک های قطعی برای رها شدن از شر سینه‌ های مردانه

ویترین سلامت و تندرستی طرفداری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)