علت کار نکردن کیبورد لپ تاپ در ویندوز 10


ویندوز 10 یک سیستم عامل عالی با بسیاری از ویژگی‌های شگفت انگیز است، اما به نظر می‌رسد برخی از کاربران با آن مشکل دارند. غیرفعال شدن کیبورد لپ تاپ در ویندوز 10 یک مشکل اساسی است، امروز می‌خواهیم نحوه رفع آن را به شما نشان دهیم.

علت کار نکردن کیبورد لپ تاپ در ویندوز 10

ویندوز ۱۰ یک سیستم عامل عالی با بسیاری از ویژگی‌های شگفت انگیز است، اما به نظر می‌رسد برخی از کاربران با آن مشکل دارند. غیرفعال شدن کیبورد لپ تاپ در ویندوز ۱۰ یک مشکل اساسی است، امروز می‌خواهیم نحوه رفع آن را به شما نشان دهیم.

اگر صفحه کلید لپ تاپ کار نکند چگونه آن را تنظیم کنیم؟ (H۲)

راه حل ۱ - درایور Synaptics را حذف کنید (H۳)

به گزارش ایده آل تکنولوژی ویندوز ۱۰ با درایور‌های قدیمی مشکلاتی دارد و به نظر می‌رسد یکی از این درایور‌ها درایور Synaptics است. ویندوز ۱۰ کاملاً سازگار با این درایو نیست و همین امر باعث می‌شود صفحه کلید لپ تاپ شما پس از نصب ویندوز ۱۰ کار نکند.
برای رفع این مشکل، باید با دنبال کردن این مراحل، درایور Synaptics را حذف کنید:

روی دکمه start کلیک راست کرده و از بخش منو گزینه Device Manager را انتخاب کنید.

علت کار نکردن کیبورد لپ تاپ در ویندوز 10

هنگامی که Device Manager باز می‌شود، باید درایور Synaptics را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و حذف را از منو انتخاب کنید.

علت کار نکردن کیبورد لپ تاپ در ویندوز 10

نرم افزار driver را برای این دستگاه دیلیت کنید.
بعد از پاک کردن درایور، لپ تاپ را مجدداً ریست (راه اندازی) کنید.
با شروع مجدد رایانه شخصی، درایور پیش فرض نصب خواهد شد و صفحه کلید لپ تاپ شما باید به طور عادی کار کند.
همچنین پیشنهاد می‌شود که کلیه درایور‌های صفحه کلید، پد لمسی و ماوس را از لپ تاپ خود حذف کنید. به خاطر داشته باشید که پس از پاک کردن تمام درایور‌های یاد شده از لپ تاپ، باید لپ تاپ را مجدداً راه اندازی کنید.
یک صفحه کلید مجازی به عنوان یک راه حل موقت برای کاربران بسیار کمک کننده است. استفاده از آن آسان است. صفحه کلید مجازی جهانی و کاملاً قابل دسترسی را از نرم افزار Comfort توصیه می‌کنیم. مزایای این صفحه کلید با صفحه کلید معمولی این است که می‌توانید ظاهر و رفتار صفحه کلید را روی صفحه سفارشی سازی کنید.


راه حل ۲ - درایور صفحه کلید خود را به روز کنید (H۳)
اگر صفحه کلید لپ تاپ شما کار نمی‌کند، لازم است درایور‌های خود را به روز کنید. برای نصب درایور‌ها باید از سی دی موجود در لپ تاپ خود استفاده کرده و درایور‌های لازم را نصب کنید.

اگر این درایور‌ها کار نمی‌کنند، باید به وب سایت سازنده لپ تاپ خود بروید و درایور صفحه کلید و صفحه لپ تاپ لازم را برای لپ تاپ خود بارگیری کنید.
برای این کار می‌توانید یک صفحه کلید USB را به لپ تاپ خود وصل کنید یا می‌توانید از صفحه کلید روی صفحه نمایش استفاده کنید. همچنین می‌توانید درایور‌های لازم را بر روی رایانه‌های مختلف بارگیری کنید و سپس آن‌ها را به لپ تاپ خود منتقل کنید.‌
می‌توانید از یک نرم افزار Driver Update استفاده کنید که به طور خودکار درایور‌های لازم را بارگیری و نصب می‌کند. این ابزار توسط مایکروسافت و آنتی ویروس نورتون تأیید شده است.


راه حل ۳ - کلید‌های فیلتر را خاموش کنید (H۳)
Filter Keys ویژگی‌ای است که برای نادیده گرفتن کلید‌های کوتاه یا مکرر طراحی شده است، و به گفته کاربران، این ویژگی به طور پیش فرض در لپ تاپ‌های روشن شده است، و این همان مشکل کیبورد است.
برای برطرف کردن این مشکل باید کلید‌های فیلتر را خاموش کنید و می‌توانید با انجام این مراحل ساده این کار را انجام دهید:
به Control Panel بروید و Ease of Access Center را باز کنید

علت کار نکردن کیبورد لپ تاپ در ویندوز 10

به پایین بروید و گزینه ساخت صفحه کلید را برای استفاده آسانتر انتخاب کنید.

علت کار نکردن کیبورد لپ تاپ در ویندوز 10

به پایین بروید و گزینه Filter Keys را پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که گزینه Turn on Filter Keys بررسی نشده است.

علت کار نکردن کیبورد لپ تاپ در ویندوز 10

پس از خاموش کردن این گزینه، روی گزینه Apply و OK کلیک کنید تا تغییرات را ذخیره کنید.


راه حل ۴ - از میانبر Windows Key + Space استفاده کنید (H۳)
کاربران، با کلید‌های خاص در لپ تاپ مشکل دارند، می‌توانید با فشار دادن Windows Key + Space بر روی صفحه کلید خود این مشکل را برطرف کنید و همه کلید‌ها باید شروع به کار کنند.
همچنین یک میانبر صفحه کلید دیگر وجود دارد که ظاهرا این مشکل را برطرف می‌کند. در صفحه کلید خود باید یک کلید را با یک نماد قفل و حروف fn در داخل آن مشاهده کنید.
معمولاً این کلید، کلید Esc است، اما بسته به لپ تاپ شما می‌تواند متفاوت باشد. برای برطرف کردن این مشکل، کافیست کلید Shift را نگه دارید و کلید را که یک آیکون قفل روی آن است فشار دهید و صفحه کلید لپ تاپ شما باید دوباره شروع به کار کند.


راه حل ۵ - جدیدترین نسخه‌ها را نصب کنید (H۳)
مایکروسافت دائماً ویندوز ۱۰ را با به روزرسانی‌های جدید بهبود می‌بخشد، و اگر می‌خواهید این مشکل را برطرف کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم از Windows Update استفاده کرده و آخرین نسخه را بارگیری کنید.
به نظر می‌رسد این یک مشکل بزرگ است، بنابراین به احتمال زیاد در یکی از به روزرسانی‌های ویندوز برطرف شده است، بنابراین حتما ویندوز ۱۰ خود را با جدیدترین نسخه به روز کنید.


راه حل ۶ - از یک صفحه کلید USB استفاده کنید (H۳)
این بهترین راه حل نیست، اما حداقل به شما امکان می‌دهد تا زمانی که موفق به برطرف کردن این مشکل شوید، از لپ تاپ خود به طور عادی استفاده کنید.
کسانی که صفحه کلید برای بازی می‌خواهند، می‌توانید کیبورد‌های بازی مکانیکی خوب را استفاده کنید.
اگر صفحه کلید لپ تاپ شما در ویندوز ۱۰ کار نمی‌کند، حتما Filter Keys را خاموش کرده و همه درایور‌های خود را به روز نگه دارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا