اقتصاد بیمار کشور را با میدان دادن به شرکت‌های دانش بنیان می‌توان درمان کرد


اقتصاد بیمار کشور را با میدان دادن به شرکت‌های دانش بنیان می‌توان درمان کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اقتصاد بیمار کشور را که در دهه‌های گذشته با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است، می‌توان با میدان دادن به شرکت‌های دانش‌ بنیان درمان کرده و جهش اقتصادی کشور را در جهت راهبردی رقم زد.

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (RINITEX 2019) اظهار کرد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در جهت فناوری‌ و تجاری سازی آن، توسعه شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان انجام شده است که امیدواریم روز به روز بر دامنه این اقدامات افزوده شود.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا را به فرصتی برای جهش علمی و توسعه فناوری تبدیل کنیم، گفت: جدی گرفتن رونق کارآفرینی و نوآوری و بهره‌مندی تمام و کمال از پژوهش‌های فناورانه نقش مهم و موثری در اعتلای کشور داشته و می‌تواند دست دشمن را کوتاه و چالش‌های جمهوری اسلامی را رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند با وضع تحریم‌های اقتصادی، علمی و فناوری، مانع پیشرفت نظام اسلامی شوند؛ به طوری که همواره با بهانه‌های واهی روی شریان‌های اقتصادی کشورها گذاشته و مانع سامان یافتن اقتصاد ایران شدند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: اگر می‌توانستیم، وابستگی اقتصادی خودمان را به حداقل برسانیم، تحریم موضوعیت نداشت.

وی با تاکید بر اینکه امروزه مناسبات سنتی اقتصاد در دنیا رو به زوال است، گفت: اکنون کشورهایی جایگاه برتری دارند که روی فناوری‌های دانش‌بنیان سرمایه گذاری کرده‌اند و انسان‌هایی کارآفرین هستند که می‌توانند اقتصاد را سامان داده و صنعتی حلال تولید کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دین مبین اسلام ارزش و قدر زیادی برای علم و فناوری قائل شده است، اظهار کرد: آیات و روایات متعددی در این خصوص داریم و اسلام به جهت تولیدی علم توجه خاصی داشته و هر دانشی را علم نمی‌داند. جهت گیری علم از نظر الهی تهیه کننده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: علم و فناوری پایه و اساس بسیاری از قدرت‌ها بوده و انباشت ثروت را از طریق علم می‌توان به درستی مدیریت کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه فناوری‌های نوین به دلیل قابلیت‌های گوناگونی که به وجود آورده‌اند، شرایط جدیدی را در زندگی بشر ایجاد کرده و با از بین بردن مرز های متعارف در محیط زندگی انسان، فضای جدیدی را که در بردارنده تهدیدات و فرصت‌های جدیدی است، به وجود آورده‌اند.

وی یادآورشد: توسعه و گسترش فناوری‌های جدید موجب تحولات شگرفی در تمامی زوایای حیات انسان شده است و روز به روز بر ابعاد آن افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات جدید در زندگی امروزه موجب شده است تا کارایی و اثربخشی روش‌های سنتی زندگی با چالش‌های جدی مواجه شده و تلاش برای اتخاذ روش‌های نوین مبتنی بر فناوری های نوین، اجتناب ناپذیر است.

هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز آغاز به کار کرد و تا روز جمعه ادامه دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!