حمله معترضان به سخنگوی وزارت خارجه عراق


حمله معترضان به سخنگوی وزارت خارجه عراق

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز دوشنبه اعلام کرد: گروههایی به منطقه الصالحیه حمله ور شدند و سپس به سوی وزارت دادگستری حرکت کردند که نیروهای امنیتی با آنها مقابله کردند.

به گزارش مشرق به نقل از النهرین، عبدالکریم خلف سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز دوشنبه به اقداماتی که به دنبال درگیری های رخ داده در اطراف وزارت دادگستری عراق انجام شده است، اشاره و اعلام کرد: گروههایی که به منطقه الصالحیه بغداد حمله ور شدند؛ به سوی وزارت دادگستری حرکت کردند که نیروهای امنیتی با آنها مقابله کردند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات حمله عناصر نفوذی به«ابوعزرائیل» از زبان خودش

وی افزود: اقدامات ضروری از سوی نیروهای حافظ امنیت برای دور کردن این گروهها و پراکنده کردن آنها انجام شده است.

همزمان برخی رسانه های عراقی از درگیری هایی در نزدیکی وزارت فرهنگ عراق هم خبر داده اند.

از سوی دیگر شبکه السومریه از خاموش کردن لاستیک های آتش زده شده در منطقه العلاوی و الاحرار بغداد و استقرار گسترده نیروهای امنیتی در بغداد خبر داد.

خبر دیگر اینکه احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق از حمله تظاهرات کنندگان به وی هنگام خروج از ساختمان وزارت خارجه عراق در بغداد خبر داد و گفت: گروهی از تظاهرات کنندگان خودرو من را به محاصره درآوردند.

از سوی دیگر خبرنگار اسپوتنیک به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که نیروهای امنیتی در منطقه العلاوی در مرکز بغداد پس از تلاش صدها تظاهرات کننده برای حمله به مقر نخست وزیری عراق مستقر شده اند.

خبر دیگر اینکه پل الاحرار هم از سوی نیروهای حافظ امنیت عراق بسته شده است.

این در حالی است که برخی رسانه های عراقی اعلام کردند که گردانندگان ناشناس تظاهرات میدان تحریر در پایتخت عراق در فعالیتی تازه اقدام به ایجاد رسانه‌ خاص خود کردند.

این رسانه شامل یک نشریه به نام «تٌکتٌک» (موتور سه چرخه های معروف هندی) است که راننده های موتور سه چرخه ها آن را بین تظاهرکنندگان توزیع می کنند تا تظاهرکنندگان از اخبار تظاهرات مطلع شوند.

همزمان گردانندگان ناشناس تظاهرات بغداد از آماده شدن برای راه اندازی یک ایستگاه رادیویی خاص در میدان تحریر خبر داده اند.

گفته می شود که ایجاد این رسانه های خاص توسط برخی از تظاهرکنندگان از بیم قطع اینترنت و عدم دسترسی به اخبار تظاهرات از طریق شبکه های اجتماعی صورت گرفته است.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!