ارتباط آمریکا با تمام جاسوسان منطقه‌ای در لانه جاسوسی انجام می‌شد


ارتباط آمریکا با تمام جاسوسان منطقه‌ای در لانه جاسوسی انجام می‌شد

فعال اصولگرا گفت: ارتباط آمریکا با تمام جاسوسان منطقه‌ای در لانه جاسوسی انجام می‌شد و این مکان مرکز جاسوسی آمریکا در خاورمیانه بود.

ارتباط آمریکا با تمام جاسوسان منطقه‌ای در لانه جاسوسی انجام می‌شدحسین کنعانی مقدم فعال اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان، گفت: من همان زمان هم جزو دانشجویانی بودم که در رابطه با موضوع تسخیر لانه جاسوسی فعالیت می‌کردم و درباره انگیزه‌هایی که در ما وجود داشت باید بگویم که کشور ما تازه انقلاب کرده بود و یکی از آرمان‌هایش استکبارستیزی بود. امام هم آمریکا را شیطان بزرگ و در راس همه جنایات می‌دانستند و از همین رو نیز مرتباً رصد می‌کردیم که این منشا اصلی دخالت‌هایی که در مسائل‌ مختلف صورت می‌گیرد و شورش‌هایی که در کشور انجام می‌شود کجاست.

او ادامه داد: ما شاهد این بودیم که ریشه تمامی این توطئه‌ها به لانه جاسوسی بازمی‌گردد و به نوعی امنیت ملی ما تحت تاثیر فعالیت جاسوسان لانه قرار گرفته بود؛ بنابراین با اطلاعات دقیقی که جمع شد این اقدام انجام شد و امام(ره) هم بعداً فرمودند که این‌ها اصلاً دیپلمات نبودند و تماماً جاسوس بودند.

کنعانی مقدم افزود: جالب اینجاست که ارتباط آمریکا با تمام جاسوسان منطقه‌ای کشور‌های دیگر در همین لانه انجام می‌شد و تصرف این مکان عملاً مرکز جاسوسی آمریکا در خاورمیانه را برهم زد و مانع از فعالیت‌ها و کمک‌های آنها به گروه‌های معاند و گروه‌های تجزیه‌طلب شد.

فعال اصولگرا با اشاره به انتقاداتی که امروز به تسخیر لانه جاسوسی شده است، گفت: در آن زمان جز این راهی وجود نداشت؛ بنابراین هرکس گمان کند راهی جز این وجود داشت قطعاً اشتباه می‌کند، زیرا در آن شرایط و وضعیتی که ما داشتیم و با توجه به نوپایی انقلاب، این اقدام بزرگی بود که حتی امام خمینی (ره) نیز درباره آن فرمودند که انقلابی بزرگتر از انقلاب اول را پدید آورد.

دبیرکل حزب سبز افزود: البته این مایه فخر و مباهات یک کشور است که در مقابل استکبار بایستد، اما ممکن است امروز در شرایطی باشیم که این روش قابل‌قبول نباشد و ما باید از روش‌های دیپلماتیک استفاده کنیم.

کنعانی مقدم با اشاره به تسخیر سفارت انگلیس این اقدام را اشتباه دانست و خاطرنشان کرد: امروز ما حاکمیتی مستقر و قدرت مقابله از راه دیپلماسی را داریم؛ بنابراین تسخیر سفارت انگلیس کار درستی نبود و ما باید از روش‌های دیپلماتیک اقدام می‌کردیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق