خیز نهادهای مهدوی برای استقبال از 9 ربیع/ بیعت با امام عصر(عج) در اجتماعات مردمی


خیز نهادهای مهدوی برای استقبال از 9 ربیع/ بیعت با امام عصر(عج) در اجتماعات مردمی

برگزاری جشن بزرگ بیعت با امام زمان(عج) در ساحل خلیج همیشه فارس، برگزاری دومین جشنواره مهدوی «صراط» و آمادگی آستان امامین عسکریین(ع) برای میزبانی از عزاداران پدر امام زمان(عج) از مهمترین اخبار مهدوی 13 آبان ماه است.

به گزارش خرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار حوزه مهدویت و غدیر در سیزدهمین روز از آبان که بیشتر به برنامه های یوم الله ۹ ربیع الاول نظر دارد:

برگزاری جشن بزرگ بیعت با امام زمان(عج) در ساحل خلیج همیشه فارس + برنامه‌ها

«احمد دهباشی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه‌های بنیاد مهدی موعود(عج) استان بوشهر به مناسبت یوم الله نهم ربیع الاول، اظهار کرد: برنامه جشن امسال با همکاری موسسه مصاف، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، بسیج دانشگاه آزاد و کنگره سرداران شهید استان بوشهر برگزار می شود.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا جشن بزرگ «عید بیعت» روز پنجشنبه، ۱۶ آبان ماه از ساعت ۱۹در کنار ساحل خلیج همیشه فارس برگزار می شود، این برنامه جشن مفرحی است که با سخنرانی حجت الاسلام «حسن محمودی»، از استادان مرکز تخصصی مهدویت همراه است، همچنین، گروه سرود «نجم الثاقب» نیز در این جشن اجرای برنامه دارند. از بخش های دیگر این جشن اجرای نمایش مهدوی از سوی جامعه هدف بهزیستی است.

وی تصریح کرد: نورافشانی در ساحل و برگزاری مسابقه برای بزرگسالان و جوانان از دیگر فعالیت های بنیاد مهدی موعود(عج) در این جشن است، همچنین، در این جشن بزرگ یکی از شهدای امر به معروف و نهی از منکر را که زندگی خود را وقف امام زمان(عج) کرده بود و ۱۴ سال قبل درست روز بعد از نیمه شعبان شهید شد، معرفی می کنیم. همچنین در این مراسم تصاویری از شهدای دفاع مقدس که نام آنها مهدی بوده است، رونمایی می شود.

دهباشی ادامه داد: در حاشیه مراسم نیز چندین غرفه ساخته می شود که یکی از آنها اختصاص به عرضه محصولات فرهنگی و کتاب دارد، همچنین، یک غرفه برای کودکان و غرفه ای نیز برای مشاوره خانواده مهدوی دایر می شود که به مدت سه شب و تا روز نهم ربیع در کنار ساحل فعال هستند.

وی با اشاره به برنامه های دیگر بنیاد مهدی موعود(عج) استان بوشهر ویژه سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت حجت(عج)، گفت: برگزاری همایش علمی و یک روزه مهدویت با همکاری حوزه علمیه خواهران شهرستان جم و سخنرانی حجت الاسلام محمدرضا فوادیان، کارشناس و مولف مهدوی از دیگر برنامه های بنیاد است. فراخوان این همایش از دو ماه قبل اعلام شده بود و در روز برگزاری از مقالات برگزیده آن تقدیر می شود.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: حضور کارشناسان بنیاد در برنامه های رادیویی و تلویزیونی استان نیز برای این ایام پیش بینی شده است.

دومین جشنواره مهدوی «صراط» برگزار می‌شود

خیز نهادهای مهدوی برای استقبال از 9 ربیع/ بیعت با امام عصر(عج) در اجتماعات مردمی

دومین جشنواره فرهنگی هنری مهدویت با عنوان «صراط» برگزار می‌شود.

موضوعات این جشنواره عبارتند از:«مهدویت و امیدبخشی»، «مهدویت آینده روشن جهان»، «انتظار و انقلاب اسلامی»، «خانواده مهدوی» و «عهد و همدلی منتظرانه».

این گزارش می افزاید: جشنواره صراط شامل بخش های طراحی پوستر، عکس نوشت و بَنر شهری است و افراد برگزیده که در هر کدام از این بخش ها حایز رتبه شدند تقدیر شده و علاوه بر لوح تقدیر جایزه نقدی دریافت می کنند که بر این اساس به نفر اول سه میلیون ریال، به نفر دوم دو میلیون ریال و به نفر سوم ده میلیون ریال اعطا می شود.

گفتنی است، مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 10 بهمن اعلام شده و اختتامیه آن 26 بهمن است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

تقدیر از برترین‌های «سوگواره عکاسی اشک» در جشن بزرگ بیعت/سفر برگزیدگان به کربلا

موسسه مصاف ایرانیان با فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین علیه السلام در راستای بزرگداشت اشک بر سالار شهیدان، مسابقه ای با عنوان «سوگواره عکاسی اشک» را برگزار کرد تا هم محبان آن حضرت(ع) را در آئین بزرگداشت با خود همراه کند و هم این آئین را به نظر اهل عالم برساند.

بنابر این گزارش، محورهای مسابقه به شرح ذیل است:

عزاداری، سقا و عزاداران، فضا آرایی هیئات، دسته های عزاداری، موکب های عزاداری، پذیرایی از عزاداران و کودکان و عزاداری.

بنابر این گزارش، در ماه های محرم و صفر بیش از سه هزار اثر به این سوگواره ارسال شد که توسط هیئت داوران مشتکل از آقایان ساتیار امامی (عکاس خبری، مستند ساز و دبیر عکس روزنامه های کارگزاران، همشهری و جام جم)، بابک برزویه ( برنده دیپلم و سیمرغ بلورین بهترین عکاس فیلم)، مهدی توکلیان ( عکاس، روزنامه نگار و فعال فرهنگی)، محمد صادق زرجویان(گرافیست و عکاس تئاتر، عضو انجمن عکاسان ایران) و حجت الاسلام سید مهدی هاشمی زاده (کارگردان ، عکاس ، نویسنده ، فعال فرهنگی) از یکشنبه، 12 آبان مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

از میان آثار ارسالی پنج اثر با رای داوران برگزیده شده اند که روز پنجشنبه، 16 آبان ماه مصادف با نهم ربیع الاول در جشن بزرگ بیعت با در میدان آئینی امام حسین(ع) معرفی و تقدیر می شوند.

کمک هزینه سفر به کربلای معلی جایزه در نظر گرفته شده برای برگزیدگان این سوگواره است.

آمادگی آستان امامین عسکریین(ع) برای میزبانی از عزاداران پدر امام زمان(عج)

خیز نهادهای مهدوی برای استقبال از 9 ربیع/ بیعت با امام عصر(عج) در اجتماعات مردمی

در آستانه شهادت یازدهمین امام شیعیان، هزاران زائر از شهرها و کشورهای مختلف به زیارت حرم مطهری امامین عسکرین (ع) مشرف می‌شوند لذا آستان مقدس عسکریین(ع) به مناسبت شهادت امام عسکری (ع) آماده استقبال از زائران و دسته های عزاداری دوستداران اهل بیت (ع) و ارائه خدمات است.

براساس این گزارش، در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام بخش‌های مختلف آستان مقدس عسکریین علیهماالسلام آماده پذیرایی از زائران و عزاداران در روز چهارشنبه، 15 آبان می‌شوند و اقدامات امنیتی و خدمات‌رسانی لازم برای رفاه حال زائران در نظر گرفته‌شده است.

مدیریت آستان مقدس عسکریین(ع) اعلام کرد: نشست های متعددی را با مسئولان بخش‌های مختلف حرم برگزار کرده ایم تا در جریان وضعیت آمادگی آن‌ها برای استقبال از زائران قرار بگیریم و مشکلات و نواقص موجود پیش از رسیدن زائران برطرف شود تا بهترین خدمات ممکن به زائران ارائه شود.

این گزارش حاکی است، مهمانسرای امامین عسکریین (ع) آماده طبخ و توزیع روزانه غذا در میان زائران و ایجاد زمینه مناسب برای استراحت و خواب زائران است .

همچنین بخش امور دینی حرم نیز آماده تبلیغ دینی در طول ایام زیارت در داخل و خارج حرم مطهر است.

گفتنی است، آستان مقدس امامین عسکریین (ع) در کشور عراق در شهر سامرا در استان صلاح‌الدین، در نیمه شمالى عراق و در شرق استان انبار و غرب استان‌هاى دیالى و سلیمانیه، واقع است.

این آستان مقدس، از دیرباز تاکنون، یکی از زیارتگاه‌های مهم شیعیان در جهان بوده و وجود آن در شهر سامرا، این شهر را به یکی از چهار شهر زیارتی مهم شیعیان در عراق، تبدیل کرده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق