بزرگداشتی برای شاعر قصیده سرای معاصر «مظاهر مصفا»


بزرگداشتی برای شاعر قصیده سرای معاصر «مظاهر مصفا»

به مناسبت درگذشت مظاهر مصفا از شاعران بنام، استاد ادبیات فارسی و مصحح و پژوهشگر کشور، «شب شعر» شبکه چهار سیما به بزرگداشت این استاد ادبیات فارسی اختصاص یافته است.

بزرگداشتی برای شاعر قصیده سرای معاصر «مظاهر مصفا»به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما: مظاهر مصفا، زاده ۱۳۱۱ در تفرش استاد دانشگاه، شاعر و مصحح معاصر بود که روز چهارشنبه (۸ آبان) در ۸۷ ساگی از دنیا رفت و پیکر این شاعر برجسته کشورمان در آرامستان روستای بن‌نسا تفرش به خاک سپرده شد.
به منظور درگذشت استاد مظاهر مصفا برنامه «شب شعر» با اجرای آقای دکتر محمود اکرامی فر امشب (۱۳ آبان) با حضور آقای دکتر وحید عیدگاه شاعر و استاد دانشگاه که مسؤولیت تنظیم و نشر آثار استاد مصفا را بر عهده دارد و همچنین آقای مرتضی امیری اسفندقه شاعر، به یاد بود استاد مظاهر مصفا اختصاص یافته که در این برنامه به شخصیت و اشعار و خدمات ارزشمند ادبی ایشان در کشور پرداخته خواهد شد.
استاد مظاهر مصفا یکی از قصیده‌سرایان زبان فارسی در دوره معاصر به‌شمار می‌آید که تاکنون چند مجموعه شعر از این استاد ادبیات فارسی به‌چاپ رسیده است که از آن میان می‌توان به «ده فریاد»، «سی سخن»، «توفان خشم»، «سپیدنامه» و «سی‌پاره» اشاره کرد. تصحیح «دیوان سنایی»، «کلیات سعدی»، «دیوان ابوتراب فرقتی کاشانی»، «مجمع‌الفصحاء از رضاقلی‌خانی هدایت»، «دیوان نزاری قهستانی» و «جوامع‌الحکایات عوفی» از جمله آثار پژوهشی و ادبی دکتر مظاهر مصفا است.
همچنین در برنامه این هفته «شب شعر» اشعاری با صدای دکتر قیصر امین پور در برنامه پخش می‌شود. (۸ آبان سالروز درگذشت شاعر نامدار انقلاب «قیصر امین‌پور» است.) بازخوانی آخرین اخبار حوزه شعر با اجرای آقای علیرضا بهرامی یکی دیگر از بخش‌های این برنامه زنده تلویزیونی است.
مجله ادبی «شب شعر» به تهیه کنندگی کوروش انصاری، هر دوشنبه شب در حوزه ادبیات، ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه ۴ می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور