مشکلات ناشی از هزینه‌های سلامت در تنگناهای اقتصادی بیشتر می‌شود


مشکلات ناشی از هزینه‌های سلامت در تنگناهای اقتصادی بیشتر می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: مشکلات مردم به خاطر هزینه های سلامت در تنگناهای اقتصادی جدی تر و بیشتر می شود. از مردم می خواهیم از فرصت 6 ماهه تسهیلات طرح پوشش بیمه اجباری سلامت استفاده کنند.

طاهر موهبتی روز دوشنبه در مراسم روز ملی بیمه سلامت در جمع خبرنگاران افزود: این طرح بر اساس ماده ۷۰ قانون برنامه توسعه ششم و مصوبه دولت اجرا می شود و با اجرای آن کسانی که کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق، درآمد داشته باشند، رایگان بیمه می شوند و بقیه باید حق بیمه بپردازند.
وی گفت: با اجرای این طرح برای اولین بار نظام بیمه متقاطع اجرا می شود؛ یعنی از غنی برای فقیر، از سالم برای بیمار و از جوان برای سالمند هزینه می شود و بیمه سلامت از حالت حمایتی به سمت بیمه حرفه ای و یارانه ای از توانمندان به ضعفا تغییر می کند.
موهبتی اظهار داشت: در گام اول طرح پوشش بیمه اجباری سلامت به صورت تشویقی عمل می کنیم و کسانی که ظرف ۶ ماه به سایت بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند، از تسهیلات این طرح برای بیمه رایگان برخوردار می شوند. انتظار ما این است که در روزهای اول تراکم مراجعات نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: کسانی که تمکن مالی دارند، باید حق بیمه بپردازند و زودتر برای برقراری بیمه مراجعه کنند و دیگر کسی روی تخت بیمارستان بیمه نمی شود.
موهبتی ادامه داد: وضعیت مالی کسانی که تمکن مالی ندارند، توسط وزارت رفاه بررسی می شود و ظرف یک ماه به سازمان بیمه سلامت اعلام می شود و در صورت تایید اطلاعات رایگان بیمه می شوند.
وی گفت: با توجه به اینکه در وسط سال هستیم، بودجه خاصی برای این طرح پیش بینی نشده و امیدواریم در بودجه ۹۹ لحاظ شود اما در صورت پرداخت حق بیمه توسط افراد متمکن و با توجه به کسر بخشی از بودجه سازمان بیمه سلامت در صورت تخصیص ۱۱۰ درصدی بودجه مشکلی برای پوشش گروه های جدید نداریم.
موهبتی اضافه کرد: سلامت جزو اولویت های اول دولت است و یکی از منابع تامین اعتبار مورد نیاز این طرح می تواند منابع صرفه جویی یارانه ها یا مالیات بر ارزش افزوده باشد.
وی گفت: از مردم خواهش می کنم منتظر بیماری و حادثه نشوند و همان طور که برای بیمه خودرو اقدام می کنند از قبل برای برقراری بیمه سلامت اقدام کنند تا در زمان بیماری مجبور به پرداخت ۲۰ میلیونی و ۳۰ میلیون تومانی نشوند. در حالی کشور ما از نظر خدمات سلامت جزو کشورهای ارزان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا