واکنش داریوش ارجمند به اظهار نظر ضرغامی درباره ستایش


نشست سریال ستایش امروز با حضور تعدادی از عوامل برگزار شد و واکنش‌های تند داریوش ارجمند با رسانه‌ها و عزت‌الله ضرغامی در دفاع تمام‌قد از این سریال از نکات جالب آن بود.

واکنش داریوش ارجمند به اظهار نظر ضرغامی درباره ستایش
به گزارش صدای ایران از فرهیختگان، تهیه‌کننده و کارگردان سریال «ستایش» به همراه بازیگران این سریال امروز به تماس‌های مردمی صداوسیما (162) پاسخ دادند و سپس در مقابل رسانه‌ها قرار گرفتند.

سعید سلطانی(کارگردان)، آرمان زرین‌کوب(کارگردان)، داریوش ارجمند(نقش حشمت فردوس)، فریبا نادری(نقش پری سیما)، اکرم محمدی(نقش خانوم بزرگ)، لاله مرزبان(نقش نازگل)، قربان نجفی(نقش صفایی)، شهرام پور اسد(نقش مهدی مظفری) و مهدی میامی(نقش غلومی) از جمله عواملی هستند که در این نشست حاضر شدند.

جلسه نقد و بررسی "ستایش" با تأخیر زیاد و ناراحتی خبرنگاران شروع شد؛ با وجود رسانه‌ای شدن نام‌های بسیاری از هنرمندان، سعید سلطانی کارگردان، آرمان زرین‌کوب تهیه‌کننده، داریوش ارجمند، مهدی میامی و قربان نجفی حضور پیدا کردند.

البته عوامل از رسانه‌ها به‌خاطر تأخیر عذرخواهی و درباره اقبال مخاطبین و درخواست برای ساخت فصل چهارم سریال صحبت کردند.

انتقاد از منفعل بودن کاراکتر محمد

سعید سلطانی کارگردان سریال ستایش در پاسخ به منفعل بودن شخصیت محمد (پسر ستایش) گفت: این شخصیت در فصل 3 پیوند دهنده فردوس با ستایش بوده است و این جریان منفعل بودن فردوس را تمام کرده و با وجود نوه خود اسباب انعطاف ستایش را در گذر از همه این درگیری در پیش داشته و و جود محمد نقش اساسی داشته است.

انتقاد به تیتراژ پایانی سریال

وی درباره تیتراژ پایانی گفت که پتانسیلی برای جذب مخاطب بوده است و محتوای ترانه با صدای حامد مظفری بیننده را با سریال درگیر کرده است و این تضادی با مضمون سریال نداشته است.

آیا شعر و موسیقی فیلم تناسب دارد؟

سعید سلطانی گفت: باید با موسیقی فیلم شوخی شود. شعر و موسیقی باید متناسب با سریال باشد و این اصل است اما قبل از آن باید شعر شنیده شود و به نظرم تناسب و درگیری لازم وجود داشت.

من خودم منتقد سیاه‌نمایی‌ام

وی در خصوص بازخورد صحنه‌ها و رفتارهای خشونت‌آمیز در سریال ستایش گفت: سیاه‌نمایی و نکات مثبت و منفی تمایز بسیاری دارد و با همه روایات داستان از آدم‌های سیاه و روشن نتیجه‌ای از بخشندگی، ایثار و گذشت بوده است ماهم مخالف انتقال مفهوم بد در سریالیم و ستایش رنگ و بویی از بخشش واقعی بوده و صرفاً سیاه‌نمایی نبوده و مسیری از صاحب‌اختیاری آدم‌ها را نشان داده است و من خود منتقد نشان دادن بدی‌هایم.

صداوسیما نظارت می‌کند

ما به دنبال اجرای مؤثر و قابل باوریم و با توجه به طیف وسیعی از مخاطبان این سریال توجه داشته‌ایم که نکات خشونت‌آمیزی در آن نباشد و سازمان صدا و سیما هم نظارت اصولی بر این روند داشته است.

گاف‌های ستایش نتیجه اصلاحیه‌های پخش است

‏سلطانی در خصوص انتقادهای مطرح شده نسبت به سریال ستایش 3 خاطرنشان کرد: بخش هایی از این حاشیه‌ها مربوط به گاف‌هایی است که در سریال دیده می‌شوند و این تصاویر نتیجه ادیت‌ها و اصلاحیه‌های پخش سیما بوده است و من قبول دارم که این حاشیه‌ها وجود داشته است اما با این تفاسیر از مردم به‌خاطر کمبودها عذرخواهی می‌کنم.

گاف‌ها شیرینند

وی افزود: این گاف‌ها اتفاقاً شیرین است؛ بخشی از این مجموعه وجوهی دارد که مورد بی‌مهری قرار گرفته است. مجرد نشان دادن شخصیت‌های سریال بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. ستایش حاصل تلاش و حوصله عوامل بوده است و برای تعریف آن در سه فصل دلیل داشته‌ایم.

نباید در حق ستایش اجحاف کنیم

وی درباره متن فیلمنامه و منطق دراماتیک سریال ستایش افزود: ما برای سنجش مطلوبیت سریال در میان مخاطبان باید واحدی برای اندازه‌گیری داشته باشیم. در حق این سریال نباید اجحاف کنیم . محور اصلی داستان ما نشان دادن حق زندگی و مجادله برای رسیدن به آنیم. ستایش نمونه‌ای از این روند و در پی استفاده از حقوق معنوی انسان‌ها برای ادامه زندگی است و این به‌خوبی در داستان نشان داده شده است. زندگی ستایش با کما رفتن مظفری به حق زندگی جدید رسیده است و این اتفاق در اوج ناامیدی از زنده بودن مظفری بروز می‌کند.

ماجرای بیمه کشتی سریال

آرمان زرین کوب تهیه‌کننده ستایش گفت: قطعاً لنج بیمه دارد و نمی‌توان مطرح نشدن آن در دیالوگ‌ها را مشکل دانست.

عصبانیت داریوش ارجمند

داریوش ارجمند بازیگر سریال ستایش با عصبانیت تریبون به دست گرفت و افزود: مطرح شدن بیمه در سریال جایی برای دیالوگ نداشت. مردم خودشان میدانند هر چیزی بیمه دارد و اگر مشکل حل می‌شود یک دفتر بیمه را به شما معرفی کنم. چرا به بیمه لنج در طوفان‌گیر داده‌اید؟

تذکرها درست اما بیمه مهم نبود

سعید سلطانی خاطرنشان کرد: همه این اشارات تذکرات مهمی است اما نمی‌توان همه موارد را مطرح کرد شاید اشاره‌ای به بیمه می‌شد شاید تاثیرگذار باشد اما ما به دنبال داستان فیلم بوده‌ایم. ما به دنبال فرصت‌سازی در شرایط بحرانی داستان بوده‌ایم.

لزومی به فرهنگ‌سازی بیمه نداشتیم

قربان نجفی بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: درست است که به فرهنگ‌سازی در سریال نیازمندیم اما بیمه خودش هم کم‌کاری می‌کند و ساماندهی درستی در این زمینه وجود ندارد. بی اعتمادی به بیمه و سوء استفاده از آن لزومی به فرهنگ‌سازی ندارد. پایین آمدن سطح سلیقه مخاطب را به حساب ستایش نگذارید.

دعوای ادامه‌دار ارجمند با خبرنگاران

داریوش ارجمند تأکید کرد: کار خود را انجام داده‌ام و هرکس هرچیزی می‌خواهد بگوید اهمیتی ندارد! برای فهمیدن سریال ستایش و حشمت فردوس باید فصل‌ها را از اول ببینید. قضیه این داستان کاملأ ناموسی است که با دیدن دختر آقای نادری در خانه‌اش آغاز می‌شود. باور این قضیه سخت است و این دیدگاه فردوس و تجارب آن از جامعه است و نمی‌تواند ازدواج طاهر را قبول کند. این سریال چیزهایی را به یاد مردم آورده است که مردم فراموش کرده‌اند.حشمت سبک زندگی را برای مردم عوض کرده است. من با مردم زیاد حرف زده‌ و در خیابان‌ها ارتباط گرفته‌ام.

ارجمند گفت: محمد شخصیت منفعلی نبود و داستان را شکل داده است و این درام است. انسان‌ها در حال شدنند و آدم‌ها مدام تغییر می‌کنند و دنیا هم در حال گذر است و ستایش و شخصیت‌های دیگر هم در حال تغییر بوده‌اند. احترام به بزرگتر بخشی از شخصیت محمد است که به‌خوبی عمل کرد. سبک زندگی در این سریال محور اصلی است. من با همه نویسندگان سینما کار کرده‌ام و معتقدم که مطلبی در نوشتن دیالوگ‌ها حکیمانه عمل کرده است.

متن مطلبی سراسر حکمت است و اغراقی در سریال وجود ندارد

سعید سلطانی در پاسخ به انتقاد تسنیم از ادامه‌دار بودن ستایش و ساخت فصل چهارم، گفت: فاصله گرفتن ستایش با خانواده حشمت مستلزم توجه به فصول گذشته است و لایه به لایه گفتن داستان شاید منجر به حاشیه در این سریال شده باشد اما لایه‌های محتوایی آن به هم مربوط است. در فصل سوم داستان به شکل قابل قبولی شخصیت‌ها به نتیجه رسیدند و اگر فصل چهارمی در پیش باشد نیاز به همفکری داریم و باید شخصیت‌ها کنار هم قرار بگیرند.

زنده و مرده بودن بازیگر ستایش

امید علیمردانی هم در واکنش به شایعه مرگش که چندی پیش در رسانه‌ها پیچید گفت: بیننده اینستاگرام بیشتر از سریال است و گویا چیزی دیگری را ندیده‌اید.

ماجرای انتقاد ضرغامی از ستایش

زرین‌کوب در خصوص وقفه بین فصل دوم و سوم سریال گفت: ضرغامی هیچگاه نگفت که این وقفه به علت کیفیت پایین این سریال بوده است. توقف آن به علت زمان‌بر بودن نگارش فیلمنامه بوده است.

ارجمند ادامه داد: ضرغامی سنگ محک سریال ستایش نیست و اصلاً سینما نخوانده است و متأسفانه همه سنگ محک شده‌اند و آقایان رییس تنها باید ریاست کنند. همه هر چیزی که دوست دارند راجع به سریال می‌گویند.

سعید سلطانی در پاسخ به توهین به نابینایان در تیتراژ سریال بار دیگر عذرخواهی کرد و گفت: اگر توهینی به جامعه روشن‌بینان شده است عذرخواهی می‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس