بومی‌سازی 40 درصد از روند ساخت قطار‌های مترو در تهران


امام گفت: در حال حاضر 40 درصد از روند ساخت قطار‌های مترو در تهران توسط متخصصان کشورمان بومی‌سازی شده است.

بومی‌سازی 40 درصد از روند ساخت قطار‌های مترو در تهرانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مترو با اعلام خبر ترخیص ۱۵ درصد باقیمانده از قطعات ۷۰ واگن مترو تهران از گمرک بندر شهید رجایی گفت: به‌منظور تجهیز ناوگان خطوط مترو در پایتخت، تعداد ۷۰ واگن خریداری‌شده بود که ترخیص این محموله از گمرک به دلیل انجام روند پرداخت هزینه‌های گمرکی و نیز ارزش افزوده با تأخیر مواجه شد.

وی ادامه داد: پس از نامه‌نگاری شهردار تهران با وزیر امور اقتصادی و دارایی و همکاری صمیمانه گمرک جمهوری اسلامی ایران در نیمه نخست سال ۹۷، ۸۵ درصد از کل این محموله ترخیص شد. در ادامه و با رایزنی‌های صورت گرفته ۱۵ درصد باقیمانده نیز در تاریخ ۲۲ مهر جاری ترخیص و با ۲۲ تریلر به شرکت واگن سازی تهران جهت سرهم‌بندی قطعات تحویل داده شد.

امام عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر ۴۰ درصد از روند ساخت قطار‌های مترو در تهران توسط متخصصان کشورمان بومی‌سازی شده است؛ لذا تا هنگامی‌ که صد در صد ساخت قطار‌های مترو در کشورمان بومی‌سازی شود، مجبوریم برخی از قطعات مورد نیاز را از کشور‌های خارجی تأمین کنیم که محموله ترخیص شده نیز شامل قطعاتی از این دست است.

بیشتر بخوانید: تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو تا پایان سال ۹۹

امام با ابراز خرسندی نسبت به اینکه در روند ترخیص «پروژه ۷۰ دستگاه واگن مترو» زنجیره ارتباطی خوبی با سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها همانند وزارت امور اقتصادی و دارایی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و مواردی از این دست به وجود آمد، خاطرنشان کرد: این امر سبب شد تا نهایت همکاری و همدلی را با ما در شرکت مترو برای ترخیص این محموله ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پایان تأکید کرد: از وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه گمرک بندر شهید رجایی در خصوص همکاری با شرکت مترو در ترخیص این محموله نهایت تشکر را داریم. امید است این‌گونه همکاری‌ها در راستای خدمت به شهروندان و مردم عزیز کشورمان مستمر باشد.

انتهای پیام/

۱۵ درصد باقیمانده از ۷۰ واگن مترو تهران ترخیص شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید