برخورد قاطع با بدحجابی در قم


برخورد قاطع با بدحجابی در قم

گروه فرهنگی ــ رئیس دادگستری استان قم گفت: برخورد جدی و شدید با مظاهر فساد در جامعه همچون بی‌حجابی، بی‌حیایی، روزه‌خواری علنی و حرمت‌شکنی‌ها ضروری است و این موضوع جزء اولویت‌های دادگستری و دستگاه قضایی است.

برخورد قاطع با بدحجابی در قمبه گزارش ایکنا از قم، شامگاه گذشته قرارگاه 19 دی به ریاست آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با حضور نهادها و دستگاه‌های متولی در حوزه عفاف و حجاب در سالن محراب حرم مطهر(س) برگزار شد.

در این نشست سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی استان قم در این نشست ضمن تقدیر از اهتمام دستگاه قضایی در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله دانشگاه‌ها و اتحادیه‌ها نقش‌های مهم نظارتی و فرهنگ‌سازی را بر عهده دارند که باید به دنبال اجرای نقش خود باشند.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه ۱۹ دی باید تکلیف دستگاه‌ها را در حوزه حجاب و عفاف مشخص کند، اضافه کرد: نیروی انتظامی در حوزه حجاب و عفاف رسالت برخورد با هنجارشکنان را بر عهده دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه آموزش و توجیه منطقی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت بسیاری برخوردار است، مطرح کرد: اگر ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند می‌توانند یک اقدام تاثیرگذار را رقم بزنند اما یک دستگاه و چند مجموعه محدود به تنهایی نمی‌توانند حرکت گسترده‌ای را رقم بزنند.

برخی افراد و گروه‌ها عمدا چهره قم را مخدوش می‌کنند

در این جلسه حجت‌الاسلام علی مظفری رئیس دادگستری استان قم، نیز اظهار کرد: در موضوع عفاف و حجاب به علت کم‌کاری‌ها امروز شاهد برخی بی‌حیایی و بی‌حجابی‌ها در سطح کشور به ویژه قم هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به نبود عملکردهای جدی متأسفانه برای عده‌ای این باور پیش آمده است که در حاکمیت اراده جدی برای مقابله با بی‌حجابی وجود ندارد.

رئیس دادگستری استان قم گفت: برخی افراد و گروه‌ها بنا دارند چهره قم را مخدوش کنند و به دنبال ترویج مظاهر فساد در شهر هستند و در این راستا برنامه‌هایی را نیز پیش‌بینی کرده‌اند درحالی‌که اراده جدی مقابله با این افراد و برنامه‌ها در دستگاه قضایی وجود دارد.

مظفری بیان کرد: برخورد جدی و شدید با مظاهر فساد در جامعه همچون بی‌حجابی، بی‌حیایی، روزه‌خواری علنی و حرمت‌شکنی‌ها ضروری است و این موضوع جزء اولویت‌های دادگستری و دستگاه قضایی است.

وی برخورد با بی‌حجابی و مظاهر فساد را وظیفه شرعی و الهی دانست و گفت: دادگستری قم آمادگی دارد با هر گونه مظاهر فساد در قم مقابله کند و در این مسیر هر گونه هجمه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره را می‌پذیرد و بدون توجه به حواشی وظیفه خود را انجام خواهد داد.

رئیس دادگستری استان قم تأکید کرد: همکاری دستگاه‌ها در موضوع عفاف و حجاب کمک می‌کند تا مشکلات این حوزه سریع‌تر در قم رفع شود.

اجرای مستمر طرح مقابله با مظهار فساد در اماکن عمومی

حجت‌الاسلام حسن غریب دادستان قم ، نیز در این نشست اظهار کرد: انگیزه و اعتقاد در دستگاه قضایی وجود دارد تا با تمام توان با معضلات و آسیب‌های اجتماعی به ویژه عفاف و حجاب مقابله شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا طرح مقابله با مظاهر فساد به صورت مستمر در خیابان‌ها، پاساژها، بوستان‌ها، پارک‌ها و اماکن عمومی قم اجرایی می‌شود.

دادستان قم حمایت از آمران به معروف را نیز جزء ضروریات دانست و ادامه داد: باید از آمران به معروف با تمام توان حمایت شود و این مسأله عزم عمومی مدیران و مردم را می‌طلبد.

غریب یادآور شد: افراد بی‌حجاب اگر احساس بی‌کسی و دلسردی کنند و بدانند که حامی ندارند، مسیر خود را تغییر خواهند داد و در این مسیر مطالبه عموم افراد جامعه نیز لازم و اثرگذار است.

تشکیل مجمع مشورتی بانوان در حوزه عفاف و حجاب

همچنین در ادامه بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای ۲۴ دستگاه ۳۰۰ وظیفه اساسی درنظر گرفته شده است سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان قم مورد ارزیابی قرار گرفته است که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در حوزه درون سازمانی مشکل خاصی نداریم و میانگین نمرات از ۱۰۰ نمره بالای ۹۰ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها و نهادها در حوزه برون‌سازمانی خود مشکلات مختلفی دارند، اضافه کرد: یک گروه کاری ذیل کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان قم با دبیری اداره ارشاد تشکیل شده است تا رسالت سازمان‌ها به صورت تفکیکی مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات آن‌ها رفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه سامانه جامع نظارت بر انجام تکلیف دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف با همکاری برخی از دستگاه‌ها از جمله ارشاد درحال تهیه است، مطرح کرد: ۶۰ نفر از بازرسان ستاد صیانت آموزش دیده و وظیفه دارند تا عملکرد ۲۶ دستگاه مورد نظر را به صورت مستمر مورد بررسی قرار دهند.

وی یادآوری کرد: وزارت کشور به عنوان نماینده رئیس جمهور وظیفه نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف را بر عهده دارد که در استان قم این رسالت بر عهده استانداری گذاشته شده است.

سلیمان‌پور ادامه داد: با دستور استاندار قم طرح حمایت از طرح‌های ترویجی حجاب و عفاف با استفاده از اعتبارات کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استانداری قم دنبال شده است و در ادامه نیز این طرح دنبال خواهد شد.

وی از تشکیل مجمع مشورتی بانوان در حوزه حجاب و عفاف با حضور ۷۵ نفر از بانوان نخبه استان قم یاد کرد و گفت: استانداری نشستی را با حضور مسئولان اصناف هماهنگ خواهد کرد تا در این حوزه نیز شاهد تحولات و اقدامات ویژه باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق