برپایی اجتماع یاوران مهدی(عج) در 90 نقطه کشور/ همکاری 52 نهاد در بزرگداشت 9 ربیع


برپایی اجتماع یاوران مهدی(عج) در 90 نقطه کشور/ همکاری 52 نهاد در بزرگداشت 9 ربیع

حجت‌الاسلام اسدی از همکاری 52 نهاد و مجموعه مهدوی فرهنگی در بزرگداشت 9 ربیع‌الاول خبر داد و گفت: اجتماع بزرگ «یاوران مهدی(عج)» و جشن بزرگ بیعت با امام عصر(عج) در 90 نقطه از کشور برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، ستاد هماهنگی فعالیت‌ های مهدوی کشور با عضویت نهادهای مهدوی و غیرمهدوی به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 9 ربیع الاول ویژه برنامه های متنوعی را برای سراسر کشور تدارک دیده است که در گفت وگو با حجت الاسلام «محمد اسدی»، دبیر این ستاد درباره آنها کسب اطلاع کرده ایم و مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

چه تعداد نهاد و سازمان در اجرای ویژه برنامه های گرامیداشت سالروز آغاز ولایت و امامت امام زمان(عج)، با ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی همراهی دارند؟

22 نهاد و مجموعه مهدوی و 30 سازمان و مجموعه فرهنگی با ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور در برگزاری برنامه های 9 ربیع همکاری می کنند.

محور برنامه های این ایام تبیین امامت و ولایت امام مهدی(عج) است. دو مناسبت اصلی مهدوی داریم یکی نیمه شعبان که با تفاهم مجموعه های عضو ستاد، محور برنامه های آن شناساندن امام عصر(عج) است و دیگری 9 ربیع که بنابر تفاهم ایجاد شده بر مسئله امامت ایشان تاکید و تمرکز می شود.

باید توجه داشت حضرت مهدی(عج)، امام حی و زمان هستند و ابعاد امامت شان اکنون در جهان جاری و ساری است و تنها چیزی که ما از آن محروم هستیم رویت و ارتباط است اما ایشان به عنوان حجت خدا بر عالم رسالت شان را دنبال می کنند. در حالی که ما از ایشان غافلیم، ما در اربعین امام شهید را حی کرده ایم باید امام حی را حی نگاه داریم.

ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور با چه رویکردی و با در چه محورهایی برای نهم ربیع الاول ویژه برنامه های مهدوی را پیش بینی می کند؟

این ستاد با رویکرد هماهنگی و هم افزایی میان مجموعه ها و نهادهای مهدوی و نیز دستگاه های فرهنگی همچون آموزش و پرورش، صداوسیما، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و ... در موضوع مهدویت فعال است و امسال برای بزرگداشت نهم ربیع الاول هم جلسات متعدد را با حضور نمایندگان دستگاه های عضو برگزار کرده است.

طی این جلسات چه تصمیماتی برای گرامیداشت هر چه بهتر این ایام اتخاذ شده است؟

ارسال بسته پیشنهادی به دستگاه های عضو از مهمترین این برنامه ها است، این بسته پیشنهادی برای صدا و سیما و آموزش و پرورش و وزارت خانه های بهداشت و علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... به تناسب اقتضائات هر یک ارسال شده تا از تدارک آنها در بخش های تامین محتوا و اعزام کارشناس حمایت شود.

برگزاری مسابقه، نشست، همایش، کارگاه آموزشی و جشن و محیط آرایی و ... از مفاد این بسته پیشنهادی است تا با گرامیداشت صحیح و اصولی از برداشت های انحرافی درباره نهم ربیع و جشن های آن جلوگیری شود.

در حوزه عمومی چه برنامه هایی در ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور برای 9 ربیع الاول تدارک دیده شده است؟

برپایی اجتماع بزرگ «یاوران مهدی» و جشن بزرگ بیعت با امام عصر(عج) در 90 نقطه از کشور با همکاری موسسه مصاف و بنیاد مهدی موعود(عج) از مهمترین این برنامه ها است.

علاوه بر استان ها و شهرها، ستاد از روستاها نیز درخواست های مکرر برای برپایی این اجتماع دارد لذا بسته برنامه این جشن و گرامیداشت 9 ربیع الاول را در اختیار آنها می گذارد.

آیا برنامه دیدار اعضای ستاد با مراجع عظام تقلید را نیز در دست دارید؟

بله، در این راستا برای دفتر همه مراجع درخواست دیدار ارسال شده که بعضا به دلیل کسالت هنوز قطعی نشده اما با آیت الله العظمی علوی گرگانی دیدار داشتیم.

در سال های اخیر و طی دیدار با مراجع، تعاملات دوسویه بین آنها و نیز مجموعه های فعال در عرصه مهدویت برقرار شده به گونه ای که در پی حساس تر شدن مراجع به مسئله مهدویت، حضور پررنگ تری در برنامه های این عرصه دارند.

چه ویژه برنامه های شاخص دیگری در ستاد و با همکاری دستگاه های عضو برای سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولیعصر(عج) پیش بینی شده است؟

همایش «عهد جانان» با حضور دو هزار طلبه معمم در مسجد مقدس جمکران و با سخنرانی حجج اسلام قرائتی و حسینی قزوینی از جمله این ویژه برنامه ها است.

این همایش بعد از نماز مغرب و عشای روز چهارشنبه، 15 آبان همزمان با شب 9 ربیع برگزار می شود. پخش کلیپ از فعالیت جریان های انحرافی به منظور حساس کردن طلاب نسبت به این جریان ها نیز برای این همایش پیش بینی شده است.

تجلیل از 10 موکب مهدوی فعال در اربعین در شب شهادت امام حسن عسکری(ع)، پدر امام زمان(عج) نیز در ستاد به تصویب رسیده است. چراکه امام عسکری(ع) به عنوان پدر امام زمان(عج) بانی زیارت اربعین با آن حدیث شریف خود هستند و از این مسیر برای ظهور و حکومت مهدوی زمینه سازی کرده اند.

علاوه بر این، صبحگاه مشترک با همکاری نیروهای مسلح نیز صبح روز پنجشنبه، 16 آبان در مسجد مقدس جمکران به عنوان میعادگاه منتظران برگزار می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!