کوبا و ونزوئلا از سیاست‌های آمریکا انتقاد کردند


کوبا و ونزوئلا از سیاست‌های آمریکا انتقاد کردند

کانل و مادورو، اتهامات آمریکا مبنی بر دست داشتن کوبا و ونزوئلا در ناآرامی‌های کشور‌های دیگر را به سخره گرفتند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشیتدپرس، رئیسان جمهور کوبا و ونزوئلا در یک نشست مشترک با حضور بیش از ۱۳۰۰ فعال اجتماعی بر همبستگی دو کشور در مقابل اقدامات آمریکا تاکید کردند و اتهامات آمریکا مبنی بر دست داشتن آن‌ها در ناآرامی‌های کشور‌های دیگر را به سخره گرفتند.
«رائول کاسترو» رهبر حزب کمونیست کوبا، «میگل دیاز-کانل» رئیس جمهور کوبا و «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز یکشنه اعلام کردند که تحریم‌های آمریکا تنها باعث تقویت تصمیم و عزم راسخ آن‌ها در همبستگی با همدیگر و حمایت از تغییرات اجتماعی در منطقه خواهد شد.
این سه رهبر روز یکشنبه ریاست اختتامیه نشست کنفرانس همبستگی که در هاوانا و با حضور بیش از ۱۳۰۰ فعال اجتماعی عمدتاً از آمریکای لاتین برگزار شد، برعهده داشتند.
این اجلاس سه روزه با هدف بحث و رایزنی در مورد راه‌های شکست تهاجم تحت رهبری امپریالیستی آمریکا علیه دولت‌ها و جنبش‌های مترقی و سوسیالیستی، برگزار شد.
مادورو و دیاز-کانل جلسه اختتامیه را که به طور مستقیم از طریق تلویزیون دولتی پخش می‌شد با سخره گرفتن اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه آن‌ها در پشت ناآرامی‌های کشور‌های دیگر قرار دارند یا مسئول دولت‌های چپگرا هستند به پایان رساندند.
مادورو اتهامات مطرح شده سازمان کشور‌های آمریکایی مبنی بر اینکه کوبا در پشت ناآرامی‌ها در شیلی قرار دارد، «احمقانه» خواند.
رئیس جمهور ونزوئلا در سخنرانی طولانی مدت و آتشین خود گفت: این دیکتاتوری قدیمی پینوشه (ژنرال آگوستو پینوشه، دیکتاتور سابق شیلی) و صندوق بین المللی پول است. مردم حق دارند به دنبال جایگزین باشند.
دیاز-کانل نیز با اشاره آشکار به ناآرامی‌ها در شیلی و انتخابات آرژانتین گفت: آن‌ها ما را به حفظ و حمایت از انقلاب بولیواری (ونزوئلایی) متهم می‌کنند ... این در حالی است که آن‌ها چشم‌ها، گوش و دهان خود را می‌بندند، تا نبینند، نشنوند و تشخیص ندهند آنچه را که مردم در خیابان‌ها فریاد می‌زنند: «نئو لیبرالیسم یک شکست اقتصادی و یک فاجعه اجتماعی است».
وی افزود: ترامپ و دادگاه تندرو‌های جنگ طلب قدیمی وی به انقلاب کوبا، انقلاب بولیواری، ساندینیستا (در نیکاراگوا)؛ رهبران سیاسی چپگرای برزیلی، بولیوی، آرژانتینی و جنبش‌های اجتماعی، مردمی و مترقی در سراسر منطقه حمله می‌کنند.
رئیس جمهور کوبا گفت آمریکا با تحریم احزاب ثالثی که با کوبا تجارت می‌کنند، در حال محاصره این کشور است. وی از حاضران در این اجلاس خواست تا تلاش‌های خود را در دفاع از این کشور مضاعف کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است