مساجد در اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» فعال‌تر شوند/ائمه‌جماعات مردم را نسبت به وقایع عراق مطلع کنند


 مساجد در اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» فعال‌تر شوند/ائمه‌جماعات مردم را نسبت به وقایع عراق مطلع کنند

حجت‌الاسلام کرمانی با اشاره به نقش مساجد در افزایش حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه پیش رو، گفت: مساجد در اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» فعال شوند که این موضوع، نقش مساجد در مدیریت جامعه را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محسن کرمانی» در اجتماع ائمه جماعات مساجد نواحی شهید بهشتی و شهید محلاتی که چهارشنبه، هشتم آبان ماه در مسجد انصارالحسین (ع) (واقع در تهران، خیابان پنجم نیروی هوایی) برگزار شد مساجد را کانون محوری در سطح شهرها و روستاهای کشور معرفی کرد و گفت: رویکرد مرکز رسیدگی به امور مساجد تقویت این محوریت است و در همین راستا تقویت نقش ائمه جماعات را به صورت جدی دنبال می کند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید بهشتی در ادامه به حوادث کشورهای عراق و لبنان اشاره و اظهار کرد: دشمن روز به روز دسیسه می کند که ائمه جماعات مساجد باید مردم را نسبت به پشت پرده چنین حوادثی آگاه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش مساجد در افزایش حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی که دوم اسفندماه سال جاری برگزار می شود اشاره کرد و یادآور شد: ائمه جماعات باید ملاک ها را برای مردم بیان کنند و به صورت مستقیم از هیچ جریان و شخصی دفاع نکنند.
کرمانی در ادامه با بیان اینکه عده ای به دنبال ایجاد فضای دو قطبی در کشور هستند، ابراز کرد: مردم ما بصیر هستند و اجازه شکل گیری چنین فضایی را نخواهند داد ضمن اینکه ائمه جماعات و سخنرانان مردم را نسبت به این موضوع خطرناک آگاه کنند.
وی به طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» اشاره کرد و گفت: مساجد در اجرای این طرح موثر و کاربردی فعال تر شوند که همین موضوع، نقش مساجد را در مدیریت جامعه تقویت می کند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید بهشتی به موضوع قرائت و تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار برگزاری جلسات قرآنی اشاره و تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: بنده علاوه بر ختم قرآن کریم، نهج البلاغه را نیز ختم می کنم. ضمنا در برخی از مناسبت ها صحیفه سجادیه را نیز می خوانم. بنابراین فعالان فرهنگی کشور، موضوع قرائت و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را جدی بگیرند.
پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند