توانمندسازی و کمک به اقتصاد خانواده های نیازمند در اولویت فعالیت های مسجد دوستدار خانواده جیرفت


توانمندسازی و کمک به اقتصاد خانواده های نیازمند در اولویت فعالیت های مسجد دوستدار خانواده جیرفت

محدثه رودباری، گفت: کانون شهید شجاع حیدری مسجد دوستدار خانواده، در راستای توانمندسازی و کمک به اقتصاد خانواده های نیازمند، دوره های آموزشی مهارت آموزی را برگزار می کند.

«محدثه رودباری»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: این روزها با توجه به اوضاع نابسامان بازار و گرانی اجناس، شاهد هستیم که به تعداد خانواده های نیازمند روز به روز افزوده می شود.
مدیر کانون شهید شجاع حیدری مسجد دوستدار خانواده، افزود: از جمله این افراد، زنان بی سرپرست، بد سرپرست و یا دارای سرپرست ناتوان هستند که به تنهایی باید بار زندگی را به دوش کشند.
وی، ادامه داد: تعدادی از این زنان به جهت درخواست کمک یا خود به شکل حضوری به دفتر خیریه مسجد مراجعه میکنند یا دیگران آن ها را به خیریه معرفی می کنند.
رودباری، اظهار داشت: با توجه به وجود فضای مناسب در مسجد و نیروهای مستعد برای کمک به این افراد، تیم مدد کاری مسجد دوستدار خانواده تصمیم گرفت که به قول ضرب المثل قدیمی به جای ماهی دادن به این عزیزان ماهی گیری به آنها یاد دهد بنابراین در راستای توانمندسازی، فراهم شدن زمینه اشتغال و کمک به اقتصاد این خانواده ها، اقدام به راه اندازی دوره های مهارت آموزی خیاطی، پته دوزی، آشپزی و مشاغلی از این قبیل کردیم تا بتوانیم پس از اتمام دوره آموزشی کارگاه تولیدی راه اندازی کنیم.

مدیر کانون شهید شجاع حیدری مسجد دوستدار خانواده، ابراز داشت: با عنایت حضرت زهرا(س) و همت خانم عسکری همسر شهید قرشی، تعدادی چرخ و لوازم مورد نیاز خیاطی به موسسه خیریه واگذار شد بنابراین تصمیم هیئت مدیره صندوق خیریه بر این شد در راستای مهارت آموزی، ابتدا دوره آموزشی خیاطی برگزار شود.
وی، اضافه کرد: در کنار آموزش به افراد نیازمند، به منظور فراهم شدن زمینه درآمدزایی برای مسجد و موسسه خیریه، تصمیم بر این شد که این آموزش ها منحصر به زنان نیازمند نباشد و از افرادی که توان مالی دارند، هزینه اندکی برای شرکت در این دوره های آموزشی دریافت شود.
رودباری، عنوان داشت: دوره آموزش خیاطی از اول آبان سال جاری آغاز شده است و روزهای شنبه و دوشنبه هر هفته راس ساعت 15:30 آغاز الی 18:30 برگزار می شود و افراد متقاضی شرکت در این دوره می توانند تا 16 آبان جهت ثبت نام به دفتر کانون مراجعه کنند.
مدیر کانون شهید شجاع حیدری مسجد دوستدار خانواده، ضمن درخواست از خیرین، بیان داشت: از خیرین تقاضا داریم به منظور تجهیز کارگاه تولیدی خیاطی و به کارگیری نیروهای تربیت شده در این دوره های آموزشی ما را یاری کنند.
وی، ادامه داد: خیرین جهت اعلام آمادگی می توانند در ساعات اذان به مسجد دوستدار خانواده واقع در مسجد حضرت فاطمه (س) واقع در بلوار جانبازان، کوچه جانبازان 6 ( پشت راهنمایی و رانندگی، کوچه ولایت 4) مراجعه کنند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان