تعزیه ماه صفر در جمکران برگزار می‌شود


تعزیه ماه صفر در جمکران برگزار می‌شود

رئیس هیئت امنای هیئت عشاق الحسین(ع) قم اعلام کرد: تعزیه ماه صفر از 14 تا 25 مهرماه مصادف با هفتم تا هجدهم ماه صفر در شهر جمکران برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: «یحیی گل‌وردی» با بیان اینکه قیام و پیام عاشورا، امام حسین(ع) و یارانش همیشه جاوید و ماندگار است، گفت: هنرمندان با هنر تعزیه این واقعه ماندگار را روایت می‌کنند.

رئیس هیئت امنای هیئت عشاق الحسین(ع) افزود: بیان واقعه عاشورا در قالب هنر، احساس و رابطه ای با مخاطب ایجاد می کند که سبب جذب مخاطب و مصائب و وقایع آن زمان می شود و هدف از برگزاری سوگواره تعزیه خوانی زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت و تحریف زدایی از متون نسخ شبیه خوانی است.

وی با اشاره به جایگاه شبیه‌خوانی بین اقشار مختلف مردم از دیرباز تا کنون تصریح کرد: عموم مردم از کودک تا پیرمردان همیشه با شبیه‌خوانی ارتباط برقرار کرده اند و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، زبان هنر رساترین و بلیغ‌ترین زبان برای ارائه مفاهیم دینی است.

گل‌وردی با اشاره به زمان برگزاری این تعزیه گفت: این مراسم از ۱۴ تا ۲۵ مهرماه مصادف با هفتم تا هجدهم ماه صفر، بعد از نماز مغرب و عشاء در ابتدای خیابان شهید حاج رضایی جمکران برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان