ستاره‌هایی که تابستان آینده آزاد خواهند شد؛ بهشت نقل‌وانتقالات


ستاره‌هایی که تابستان آینده آزاد خواهند شد؛ بهشت نقل‌وانتقالات

تابستان 2020 بهشت نقل‌وانتقالات برای باشگاه‌های اروپایی خواهد بود چراکه ستاره‌های زیادی با اتمام قراردادشان بازیکن آزاد خواهند شد.

همه باشگاه‌ها عاشق معامله‌ای هستند که مجبور نباشند برای آن با باشگاه دیگری چانه‌زنی کنند. تابستان ۲۰۲۰ بهشت نقل‌وانتقالات برای باشگاه‌های اروپایی خواهد بود چراکه ستاره‌های زیادی با اتمام قراردادشان بازیکن آزاد خواهند شد.

کریستین اریکسن (تاتنهام)

یکی از جذاب‌ترین بازیکن‌های آزاد. جدایی کریستین اریکسن از تاتنهام غم‌انگیز خواهد بود. او در شمال لندن به اوج رسید و می‌خواست تابستان تیم را ترک کند، اما با مشتری‌هایش به توافق نرسید. بازیکن محبوب تاتنهام دنبال یک چالش جدید است. حتی گفته می‌شود با عدم تمدید قرارداد او، باشگاه مشکلی با فروشش در ژانویه نخواهد داشت تا این ستاره را مجانی از دست ندهند. گفته می‌شد رئال و بارسا او را می‌خواهند، اما فعلاً بایرن و یوونتوس جدی‌ترین مشتری‌های فعلی اریکسن هستند.

ماریو گوتسه (دورتموند)

چند ثانیه طول می‌کشد تا ذهن این یکی را پردازش کند. ماریو گوتسه با ماجراجویی‌های فراوان در دورتموند، بایرن‌مونیخ و تیم ملی آلمان هنوز ۲۷ سال سن دارد و دومین قراردادش با زنبور‌ها در آستانه به اتمام رسیدن است. بیماری‌ها و مصدومیت‌های او باعث شد از شرایط آرمانی دور شود، اما این روز‌ها وضعیت برایش کمی بهتر شده. انتقال به لیگ برتر گزینه خوبی برای گوتسه است، البته اگر باشگاه دورتموند قید تمدید قرارداد با زننده گل قهرمانی مانشافت در جام جهانی ۲۰۱۴ را بزند.

لوکا مودریچ (رئال‌ مادرید)

سپتامبر گذشته ۳۴ ساله شده و علائم زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد دیگر در اوج نیست. مودریچ که سال گذشته توپ طلا گرفت، افت کرده و احتمالاً در ترکیب تیم زیدان دیگر جایی نخواهد داشت. همین تابستان گذشته اینتر به طور جدی مودریچ را می‌خواست، اما هافبک کروات تصمیم به ماندن در مادرید گرفت. هنوز هم اینتر مشتری اوست و میلان هم تمایل دارد هافبک کروات را جذب کند.

پدرو (چلسی)

پدرو کمی قبل از تولد ۳۳ سالگی‌اش تابستان آینده باید چلسی را ترک کند. بازگشت به اسپانیا برای این وینگر باتجربه می‌تواند گزینه خوبی باشد. با وجود اینکه دوران خوبی در چلسی داشته، اما با جوان‌سازی آبی‌ها توسط لمپارد، پدرو دیگر جایی در ترکیب تیم نخواهد داشت. بازیکن سابق بارسلونا حتماً در لالیگا مشتری‌های خوبی دارد.

دریس مرتنس (ناپولی)

اخیراً دریس مرتنس بلژیکی از رکورد دیگو مارادونا هم گذر کرده و اسطوره ناپولی گفته باید قراردادش تمدید شود. مرتنس که در آستانه شکستن رکورد مارِک همشیک هم هست در پایان فصل قراردادی نخواهد داشت. البته احتمال اینکه باشگاه ناپولی قرارداد او را تمدید نکند، کم است. با این حال اگر آزاد شود در ۳۲ سالگی هم مشتری‌های بزرگی خواهد داشت.

ادینسون کاوانی (پاری‌سن‌ژرمن)

مهاجم خوش‌استیل اروگوئه‌ای سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در اوج بود، اما با حضور امباپه و نیمار کمتر در کانون توجه قرار گرفت. کاوانی که حالا ۳۲ ساله شده به پایان دوران بازی‌اش در پاریس نزدیک می‌شود و احتمال دارد فصل آینده او را در تیم دیگری ببینیم. البته اگر آسیب‌دیدگی‌ها اجازه دهد دوباره مثل قبل قدرت گلزنی‌اش را به رخ بکشد.

ویلیان (چلسی)

سخت است تصور کنیم با توجه به سابقه طولانی و عملکرد خوبِ ویلیان، باشگاه چلسی این وینگر برزیلی را از دست بدهد. البته هیچ‌چیز غیرممکن نیست، همان‌طور که فکر نمی‌کردیم داوید لوئیس دوست صمیمی ویلیان تابستان گذشته از چلسی راهی آرسنال شود. با این حال ویلیان گفته دوست دارد در استمفوردبریج بماند. ولی ممکن هم هست که ترجیح لمپارد برای استفاده از جوان‌تر‌ها باعث جدایی ویلیان ۳۱ ساله شود.

بلز متوئیدی (یوونتوس)

تابستان گفته می‌شد با منچستریونایت در ارتباط است، اما عدم موافقت باشگاه یوونتوس باعث شده ماندگار شود. هافبک باتجربه و خوب فرانسوی برای هر باشگاهی می‌تواند مهره باارزشی باشد. ترافیک خط میانی یوونتوس باعث خواهد شد بلز متوئیدی در این تیم ماندگار نشود. متوئیدی از آن دسته بازیکنانی است که خودش را فدای تیم می‌کند.

توبی آلدرویرلد (تاتنهام)

با وجود به عملکرد خوب چند ساله‌اش در تاتنهام، هیچ باشگاهی از بند فسخ ۲۵ میلیون پوندی‌اش استفاده نکرد. آلدرویرلد در اسپرز ماند و قرارداد کوتاه‌مدت دیگری به امضا رساند که پایان این فصل تمام خواهد شد. در ۳۰ سالگی هنوز مورد توجه لیگ برتری‌هاست و اگر در لندن نماند شاید باز هم در لیگ برتر او را ببینیم. سال گذشته شانس داشت به منچستریونایتد برود، اما این اتفاق رخ نداد.

اریک بایی (منچستریونایتد)

خیلی زود اریک بایی به‌عنوان یک مدافع خوب مورد توجه هواداران قرار گرفت، اما داستان او در اولدترافورد غم‌انگیز بود. مصدومیت‌هایی که از ترکیب دورش کرد و دیگر نتوانستند روی این مدافع ساحل‌عاجی حساب کنند. بایی هنوز فقط ۲۵ سال سن دارد و می‌تواند هنوز مشتری‌های بزرگی داشته باشد. البته گفته می‌شود باشگاه منچستریونایتد تصمیم دارد به او پیشنهاد تمدید قرارداد ارائه کند.

خوسه کایخون (ناپولی)

سال ۲۰۱۳ که رئال‌مادرید را ترک کرد فکر نمی‌کرد در باشگاه بعدی ۷ سال دوام بیاورد. کایخون دوران خوبی در ناپولی داشته و در ایتالیا موفق بوده است. مهاجمی که حالا ۳۲ ساله شده و با توجه به سنش شاید دیگر قراردادش تمدید نشود. در هر صورت اگر ناپولی او را نخواهد مشتری‌هایی در لالیگا خواهد داشت و می‌تواند به کشورش برگردد.

اِور بانگا (سویا)

مرتبه قبلی که سال ۲۰۱۶ قراردادش با سویا تمام شد، به‌عنوان بازیکن آزاد به اینتر پیوست. البته هافبک آرژانتینی دور از سویا نتوانست آن بازیکن خوبی که در آندلوس بود، باشد. با توجه به قرارداد فعلی، او تا تابستان آینده بیشتر قرارداد نخواهد داشت. این هافبک خلاق شاید برای یک سال دیگر هم ماندگار شود، اما به تدریج باید انتظار جدایی دوباره از سویا را بکشد.

چارلز آرانگیس (بایرلورکوزن)

یکی از مهم‌ترین ارکان تیم ملی شیلی که در جام جهانی ۲۰۱۴ و کوپا آمریکای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ درخشیده پایان فصل با باشگاه آلمانی قراردادی نخواهد داشت. درباره او گفته می‌شود باشگاه لسترسیتی منتظر آزاد شدنش است تا برای فصل بعد هافبک همه‌کاره لورکوزن را جذب کند. البته آرانگیس هم مصدومیت‌های زیادی داشته، اما در ۳۰ سالگی در اوج پختگی قرار دارد.

توماس مونیه (پاری‌سن‌ژرمن)

مدافع بلژیکی پاریسی‌ها تابستان در مصاحبه‌ای گفته بود که سزاوار عقد قرارداد جدید با باشگاه هست. با این حال هنوز پیشنهادی برای تمدید دریافت نکرده و شاید به پایان راهش در فرانسه نزدیک شود. گفته می‌شود با توجه به توانایی او در کار‌های هجومی مورد توجه منچستریونایتد و آرسنال قرار دارد.

استفان ساویچ (اتلتیکومادرید)

بازیکن سابق منچسترسیتی و فیورنتینا به پایان کارش در مادرید نزدیک خواهد شد. او که سال ۲۰۱۵ با قراردادی ۵ ساله به اتلتیکو پیوست، دیگر قرارداد جدیدی نبسته و شاید مثل هم‌تیمی سابقش دیگو گودین به‌عنوان بازیکن آزاد تیم را ترک کند. البته گفته می‌شود دیگو سیمئونه تمایل دارد مدافع ۲۸ ساله‌اش را حفظ کند.

ناتانیل کلاین (لیورپول)

کلاین که زمانی با کایل واکر در رقابت برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی انگلیس بود حالا فراموش شده است. بازیکن سابق ساوتهمپتون از فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به بعد فقط ۷ بازی در لیگ برتر برای لیورپول انجام داده و مصدومیت‌ها باعث شد جایگاهش را ترنت الکساندر آرنولد بگیرد. بعید است لیورپول دیگر قرارداد بازیکنی که ۲۹ ساله خواهد شد را تمدید کند.

بوباکاری سوماره (لیل)

بسیاری از بازیکنان حاضر در این لیست به پایان دوران بازی‌شان نزدیک می‌شوند، اما این یکی در آغاز راه است. بوباکاری سوماره هافبک فرانسوی که با پل پوگبا مقایسه می‌شود در پایان فصل قراردادی با لیل نخواهد داشت. در واقع باشگاه فرانسوی یک انتقاد پرسود را از دست خواهد داد. منچستریونایتد و لیورپول این بازیکن ۲۰ ساله را می‌خواهند.

لاوین کورزاوا (پاری‌سن‌ژرمن)

۴ سال است در پاریس حضور دارد، اما هیچ‌گاه به طور مداوم بازیکن ثابت تیم نبوده است. مدافع چپ ۲۷ ساله سابق موناکو مصدومیت‌های زیادی داشته و همین باعث شده نتوانند روی او حساب کنند. در هر صورت او مشتری‌هایی از انگلیس دارد و شاید در پایان فصل در تیمی لیگ برتری کورزاوا را ببینیم.

رایان فریزر (بورنموث)

هافبک اسکاتلندی بورنموث آنقدر از تیمش جدا نشد تا قراردادش رو به پایان برود. این بازیکن خلاق و گلساز را آرسنال می‌خواست، ولی انتقالش به تیم لندنی انجام نشد. حالا باز هم شانس دارد با ۲۵ سال سن در تیم خوب دیگری در لیگ برتر بازی کند. بعید است بخواهد در بورنموث بماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است