پرواز بمب‌افکن راهبردی آمریکا نزدیک پایگاه هوایی روسیه در سوریه


پرواز بمب‌افکن راهبردی آمریکا نزدیک پایگاه هوایی روسیه در سوریه

منابع نظامی از پرواز یک فروند بمب‌افکن راهبردی نیروی هوایی آمریکا نزدیک پایگاه هوایی حمیمیم، محل استقرار نظامیان روسیه در سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، یک بمب‌افکن راهبردی نیروی هوایی آمریکا در روزهای گذشته نزدیک پایگاه نظامی «حمیمیم» در استان «لاذقیه» در شمال غربی سوریه مشاهده شد.

به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» نوع این بمب افکن «بی -۵۲ استراتوفورترس» اعلام شد. گفته می‌شود که این بمب افکن نیروی هوایی آمریکا اول نوامبر(جمعه ۱۰ آبان) به پایگاه هوایی حمیمیم نزدیک شد. حمیمیم، پایگاه اصلی روسیه برای انجام حملات هوایی علیه گروه‌های تروریستی در سوریه است.

بیشتر بخوانید:

حضور اردوغان در استان مرزی ترکیه با سوریه

گشت‌زنی نیروهای آمریکایی اطراف چاه‌های نفتی سوریه +عکس

به نوشته دیفنس بلاگ، مسیر دقیق پرواز این بمب افکن نامشخص است، اما گفته می‌شود این هواپیما از جنوب یونان برخاسته و به احتمال زیاد در امتداد مرز سوریه به اردن پرواز کرده است. رسانه‌های خبری به علت انجام این ماموریت از سوی هواپیمای نظامی آمریکایی اشاره‌ای نکردند.

این در حالی است که منابع دیگر مطلع در این زمینه گفتند که دو فروند جنگنده «اف-۱۶» نیروی هوایی یونان روز جمعه یک فروند بمب افکن ب-۵۲ آمریکا حین ماموریت بر فراز بخش‌هایی از قلمروی هوایی سوریه را اسکورت کردند.

منابع خبری بارها از پرواز هواپیماهای تجسسی ارتش آمریکا نزدیک پایگاه هوایی روسیه در سوریه خبر دادند.

چندی قبل نیز تصاویر ماهواره‌ای استقرار انواع جنگنده‌های پیشرفته و هواپیماهای تجسسی ارتش روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه را نشان داد.

پرواز بمب‌افکن راهبردی آمریکا نزدیک پایگاه هوایی روسیه در سوریه

در این تصاویر ماهواره‌ای جنگنده‌های «سوخو ۲۴»، «سوخو ۲۵»، «سوخو ۳۴»، و نیز یک فروند هواپیمای هشدار سریع «ِای ۵۰»، یک فروند هواپیمای «ایلوشین ۲۰» و دو فروند هواپیمای باری «ایلوشین ۷۵» و «آنتونوف ۳۰» مشاهده شدند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور