کشف و خنثی‌سازی طرح تروریستی همزمان با تظاهرات بغداد


کشف و خنثی‌سازی طرح تروریستی همزمان با تظاهرات بغداد

دستگاه‌های امنیتی عراق اعلام کردند که با دستگیری یک تروریست تحت تعقیب در جنوب بغداد یک نقشه تروریستی را همزمان با تظاهرات بغداد ناکام گذاشتند.

به گزارش مشرق، دستگاه‌های امنیتی عراق روز یکشنبه یک نقشه تروریستی برای انجام حملاتی در این کشور همزمان با تظاهرات در بغداد، استان‌های مرکزی و جنوبی این کشور را ناکام گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

مگس‌هایی که بر زخم عراق نشسته‌اند

تحرکات مشکوک گروه‌های مسلح در بغداد

نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیمی از نیروهای فرماندهی عملیات ویژه یکی از تشکیلات سازمان مبارزه با تروریسم عراق توانست تروریست معروف به «ابوهارون» را بر اساس اطلاعاتی محرمانه و در یک عملیات کمین در جنوب بغداد دستگیر کند.

به گزارش وبگاه خبری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: پس از بازجویی از این تروریست یک مخفیگاه حاوی سلاح مواد منفجره وسایل ارتباطی کشف شد که برای انجام یک عملیات تروریستی همزمان با تظاهرات بغداد آماده شده بود.

امروز همچنین پلیس عراق از بازداشت یک فرد مسلح در اعتراضات خبر داد. شبکه الرشید عراق اعلام کرد که پلیس یک فرد مسلح را که قصد داشت وارد جمع معترضان شود، بازداشت کرده است.

تظاهرات‌های مردمی در بغداد و نزدیک به ۱۰ استان دیگر عراق، در اعتراض به وضعیت خدمات‌رسانی و فساد در کشور از اول اکتبر آغاز شد و پس از وقفه چند روزه به دلیل برپایی مراسم اربعین حسینی از سر گرفته شد.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، واحدهای ویژه مبارزه با تروریسم را مامور محافظت از ساختمان‌های مرکزی در بغداد و جان معترضان در جریان تظاهرات‌ها کرده است.

عراق در دسامبر ۲۰۱۷ آزادسازی کامل خاک خود از چنگ گروهک تروریستی داعش را اعلام کرد آن هم پس از سه سال و نیم درگیری با این گروهک تروریستی که قریب به یک سوم این کشور را اشغال کرده بود.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان