ثبت اموال و دارایی نمایندگان از فردا


ثبت اموال و دارایی نمایندگان از فردا

خبرگزاری آریا- عملیات ثبت اموال نمایندگان از فردا در این نهاد قانون گذاری انجام خواهد شد.

ثبت اموال و دارایی نمایندگان از فردا
خبرگزاری آریا- نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از استقرار سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان در مجلس خبر داد و گفت: عملیات ثبت اموال نمایندگان از فردا در این نهاد قانون گذاری انجام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «امیر خجسته» افزود: نمایندگان باید طبق قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران اموال و دارایی خود، همسر و فرزندان خود را اعلام کنند.
وی اظهارداشت: اصل 142 قانون اساسی می گوید: «دارایی رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت توسط رئیس قوة قضائیه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق افزایش نیافته باشد.»
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران 17 اردیبهشت ماه سال 1391 در مجلس تصویب شد.
وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام این قانون را چهار سال بعد یعنی در سال 1394 در قالب شش ماده، 29 بند و سه تبصره مصوب کرد.
خجسته اظهارداشت: انتظار مردم اینکه زندگی مسئولان شفاف باشد تا شفافیت در همه جا حاکم شود.
وی به رادیو اقتصاد گفت: سامانه ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام 31 شهریور ماه سال 98 در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه رونمایی شد.
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ثبت اموال و دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران را یک اقدام مبارک و انقلابی برشمرد و افزود: بطورکلی 250 هزار مدیر در کشور وجود داردکه تا پایان آبان ماه سال جاری باید املاک و اموال خود را در این سامانه ثبت کنند.
وی با اشاره به اینکه 40 سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، اظهارداشت: اگر این کار از ابتدای انقلاب در کشور عملیاتی می شد این اندازه امروز به اعتماد سرمایه اجتماعی مملکت لطمه وارد نمی شد.
وی گفت: بدون شک با اجرای قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران ضریب امید و اعتماد مردم به شدت در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: ماده (2) قانون مزبور می گوید:«به منظور افزایش اعتماد عمومی مردم به مسئولان جمهوری اسلامی ایران و ارتقای سلامت اداری از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون یکی از شرایط تصدی سمت های موضوع این قانون تعهد به ارائه فهرست دارایی های خود، همسر و فرزندان تحت تکفل در قالب خود اظهاری به قوه قضائیه است.»
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی در ادامه یادآورشد: بدون شک با شفاف ‌سازی اموال و دارایی ‌های مسئولان جلوی بسیاری از مفاسد در کشور گرفته می ‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رانش جاده عباس آباد به کلاردشت