اعتلای فرهنگ عمومی در قم نیازمند عزم جدی مسئولان است


اعتلای فرهنگ عمومی در قم نیازمند عزم جدی مسئولان است

قم – ایرنا - استاندار قم اعتلای فرهنگ عمومی در استان را نیازمند عزم جدی مسئولان و جلب مشارکت مردم دانست و گفت دستگاه‌های مسئول در این حوزه باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز یکشنبه در جلسه قرارگاه ۱۹ دی قم بابیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب خلا قانونی نداریم افزود: در طول ۴۰ سال گذشته فرایندها در این زمینه مشخص‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه فعالیت‌ها در زمینه عفاف و حجاب در دو دسته اقدام‌های سلبی و ایجابی قابل انجام است گفت: این دو باید در کنار یکدیگر انجام شوند.

سرمست با تاکید بر اینکه ۲۶ دستگاه دولتی و حاکمیتی در حوزه فرهنگ عمومی دارای مسئولیت هستند افزود: به یک اقدام فراگیر و جمعی در حوزه فرهنگی نیاز داریم و هر دستگاهی باید بر اساس وظایف قانونی پاسخگو باشد و از فرافکنی پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر هم‌افزایی بین دستگاه‌های مسئول در این راستا خاطرنشان کرد: در صورتی در تحقق برنامه‌های فرهنگی موفق خواهیم بود که عزم عمومی در بین مسئولان قوای مختلف رخ دهد.

سرمست همچنین مردمی کردن و درونی سازی فرهنگ عفاف و حجاب در بین مردم را ضمانت اجرایی برنامه‌های مسئولان دانست و تصریح کرد: اقناع عمومی برای جلب مشارکت مردم باید پیش‌زمینه هرگونه اقدام اجرایی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مکلف به برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب شده است گفت: نهادینه کردن برنامه‌های عفاف و حجاب باید در دستور کار قرار بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل