بازداشت راننده خطارکار همدانی / او جان 40 دانش آموز را به بازی گرفته بود


بازداشت راننده خطارکار همدانی / او جان 40 دانش آموز را به بازی گرفته بود

حوادث رکنا: یک دستگاه مینی‌بوس به علت سوارکردن بیش از ظرفیت دانش‌آموز در مسیر تفریجان توسط عوامل پلیس راه توقیف و راهی پارکینک شد.

به گزارش رکنا، رییس پلیس راه استان همدان سرهنگ رضا عزیزی روز یکشنبه بیان کرد: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر انتقال ۴۰ دانش‌آموز با یک دستگاه مینی‌بوس با ظرفیت حدود ۲۰ نفر، موضوع بررسی و مشخص شد علاوه بر این تخلف آشکار، راننده مینی‌بوس بدون گواهینامه و خودرو بدون بیمه‌نامه است.

وی اضافه کرد: پلیس توان امکانات رصد مسیرهای روستایی را ندارد بنابراین مردم بهترین ناظر بوده و می توانند این قبیل تخلف ها را به پلیس گزارش کنند.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: یک دستگاه سواری دنا حامل پنج دانش آموز نیز در نزدیکی روستای رستم آباد از توابع شهرستان اسدآباد واژگون شد که سرنشینان آن به صورت سطحی مجروح شدند.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه این اولین سانحه مربوط به سرویس دانش آموزان در سالتحصیلی جدید بود ادامه داد: بیشتر سوانح مربوط به افرادی است که به تازگی گواهینامه دریافت کردند راننده ۴۰ ساله سواری دنا نیز به تازگی گواهینامه پایه سه دریافت کرده بود.

وی گفت: ۲۶۰ تن در ۲۰۰ فقره سانحه رانندگی هفت ماهه امسال جان باختند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۲۲ تن در ۲۰۰ فقره سانحه رانندگی بود.

وی اضافه کرد: از نظر تعداد فقرات سوانح رانندگی افزایشی نداشتم اما شمار جانباختگان ۱۷ درصد نسبت به هفت ماهه سال گذشته افزایش داشته است.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: روند تصادف های دسته جمعی امسال رو به رشد بوده و تنها در آزاد راه همدان- ساوه ۱۲ تن در چهار حادثه رانندگی جان خود را از دست دادند.

سرهنگ عزیزی علت افزایش شمار تصادف های منجر به فوت دسته جمعی، ورود رانندگان ناتوان و افرادی که تازه گواهینامه دریافت کرده اند به جاده های برون شهری، رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی و تردد با سرعت غیرمجاز عنوان کرد.

وی اظهار داشت: سهم افراد بومی در سوانح جاده ای این استان ۶۸ درصد و رانندگان غیر بومی ۳۲ درصد است که آمار رانندگان بومی در همدان نسبت به میانگین کشوری بالا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان