6 میوه مفید برای کیسه و سنگ صفرا که معجزه می‌کنند


... نوشته 6 میوه مفید برای کیسه و سنگ صفرا که معجزه می‌کنند اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

صفرا مایعی است که داخل کبد ساخته، و در کیسه صفرا نگهداری می‌شود. سپس، این مایع به روده‌ی بزرگ منتقل می‌شود، و در آن‌جا به گوارش چربی‌های موجود در مواد غذایی کمک می‌کند. صفرا از نمک‌های صفراوی، بیلی‌روبین، کلسترول، الکترولیت‌ها، و آب تشکیل می‌شود. در این نوشتار با ما همراه باشید تا چند میوه مفید برای کیسه و سنگ صفرا را بشناسید.

میوه مفید برای کیسه و سنگ صفرا

۱. سیب

6 میوه مفید برای کیسه و سنگ صفرا که معجزه می‌کنند

این سخن طلایی که خوردن یک سیب در روز دکتر را از شما دور نگه می‌دارد، بیخودی معروف نشده‌است. سیب با خواص درمانی زیادی که دارد، می‌تواند سنگ صفرا را از بین ببرد. برای این منظور می‌توانید آب سیب یا سرکه سیب بخورید. اسید مالیک موجود در سیب به نرم شدن سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند و سرکه جلوی تولید کلسترول را توسط کبد می‌گیرد. کلسترول مسئول تشکیل سنگ در کیسه صفرا است. این میوه نه تنها سنگ صفرا را از بین می‌برد بلکه از شکل‌گیری مجدد آنجلوگیری می‌کند؛ همچنین از درد در زمان عود بیماری می‌کاهد.

۲. گلابی

6 میوه مفید برای کیسه و سنگ صفرا که معجزه می‌کنند

کیسه صفرای گلابی شکل می‌تواند با میوه‌ای به شکل خودش تمیز شود- بله خودِ گلابی! انجمن پزشکی امریکا (AMA) می‌گوید که حدود ۸۰ درصد از سنگ‌های صفراوی توسط کلسترول سخت تشکیل می‌شوند.

اعتقاد بر این است که پکتین موجود در گلابی به سنگ‌های پر از کلسترول کیسه صفرا متصل می‌شود و به این شکل آنها از بدن خارج می‌شوند. هرچند، با توجه به مجله‌ی انگلیسی تغذیه، پکتین از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری نمی‌کند و اثر قابل توجهی بر سوخت‌وساز کلسترول ندارد. اما از قدیم باور بر این است که آب گلابی سنگ صفرا را از بین می‌برد. به توجه به مزایای این میوه، می‌توان گفت که هیچ ضرری در مصرف آب گلابی وجود ندارد. می‌توانید آن را با دیگر داروهای خانگی برای سنگ کیسه صفرای‌تان ترکیب کنید. اگر مایل هستید این روش را امتحان کنید، دستورالعمل را در ادامه می‌بینید، چگونه آب گلابی را برای از بین بردن سنگ‌های صفراوی بخورید.

۳. خیار

6 میوه مفید برای کیسه و سنگ صفرا که معجزه می‌کنند

استفاده از آب میوه‌ها و سبزیجات عمدتا توسط درمان‌های طبیعی سنتی برای سنگ کیسه صفرا توصیه می‌شوند. یکی از این نوشیدنی‌ها که از ترکیب خیار و هویج تهیه می‌شود برای کیسه صفرا بسیار مفید است. هردوی این خوراکی ها نه تنها کیسه صفرا و کبدتان را تقویت و پاکسازی می‌کند، بلکه به پاک‌سازی روده بزرگ و خون‌تان نیز کمک می‌کند. خیار، به دلیل میزان آب بالایی که دارد، برای زدودن سموم کبد و همچنین کیسه صفرا عالی است.

۴. لیمو

6 میوه مفید برای کیسه و سنگ صفرا که معجزه می‌کنند

آب لیمو نیز درست مانند سرکه مانع از این می‌شود که کبد کلسترول بسازد. به طور کلی آب مرکباتی از این دست چنین عملکردی دارند. بنابراین میوه‌های خانواده‌ی مرکبات را به میزان زیاد بخورید اما فراموش نکنید که آب لیمو را به طور روزانه مصرف کنید. می‌توانید خیلی راحت آب نیمی از یک لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را دو یا سه بار در روز بنوشید. به جای این ترکیب، می‌توانید درمان آیورودای زیر را با استفاده از آب لیمو انتخاب کنید تا سنگ کیسه صفرای‌تان را از بین ببرید.

۵. کرنبری

6 میوه مفید برای کیسه و سنگ صفرا که معجزه می‌کنند

نوشیدن آب کرنبری نیز از دیگر روش‌هایی است که باید برای درمان سنگ کیسه صفرا امتحان کنید. زیرا آب کرنبری حاوی فیبر است و می‌تواند سطح کلسترول را پایین بیاورد و از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری کند. به علاوه، خواص اسیدی آب کرنبری می‌تواند به خوبی جریان صفرا را در کیسه‌ی صفرا به اندازه‌ی کافی حفظ کند. در نتیجه، خطر انباشته شدن نمک‌های صفرا و تشکیل سنگ در کیسه‌ی صفرا کاهش می‌یابد. یکی دیگر از فواید آب کرنبری برای سلامتی بدن، خواص آنتی‌اکسیدانی آن است که می‌تواند سلامت کیسه‌ی صفرا و هم‌چنین کبد را به طور کامل حفظ کند.

۶. بلوبری

6 میوه مفید برای کیسه و سنگ صفرا که معجزه می‌کنند

بلوبری دارای برخی مواد مغذی مهم نظیر پلی‌فنل است که می‌توانند از بدن در برابر بیماری کبد چرب غیر الکلی محافظت کنند؛ این بیماری معمولا با چاقی مفرط و کلسترول بالا همراه است. اگر به مصرف بلوبری علاقه ندارید، از سایر مواد غذایی غنی از پلی‌فنل از قبیل شکلات تلخ، زیتون، و آلو مصرف کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- امیر رضا مصطفایی

منبع:healthline

۶ میوه مفید برای کیسه و سنگ صفرا که معجزه می‌کنند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان