«ستایش» قصد سیاه‌نمایی نداشت/ دیدن گاف‌های سریال هم شیرین است


«ستایش» قصد سیاه‌نمایی نداشت/ دیدن گاف‌های سریال هم شیرین است

کارگردان سریال «ستایش» درباره انتقادها به خشونت موجود در مجموعه توضیح داد: بین سیاه‌نمایی و نکات مثبت و منفی فاصله است. وجود شخصیت‌های منفی لازمه یک سریال بوده و قصد سریال سیاه‌نمایی نبوده است.

کارگردان سریال «ستایش» درباره انتقادها به خشونت موجود در مجموعه توضیح داد: بین سیاه‌نمایی و نکات مثبت و منفی فاصله است. وجود شخصیت‌های منفی لازمه یک سریال بوده و قصد سریال سیاه‌نمایی نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سریال «ستایش» با حضور آرمان زرین‌کوب (تهیه‌کننده)، سعید سلطانی (کارگردان)، داریوش ارجمند، قربان نجفی و مهدی میامی (بازیگران) در سالن مذاکرات همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

سعید سلطانی (کارگردان) در این نشست در پاسخ به اینکه چرا شخصیت «محمد» منفعل است، گفت: یکی از دلایل اصلی فصل سوم، شخصیت محمد است و او بهانه‌ای است برای پیوند دادن خانواده‌ای که از هم پاشیده شده. وجود محمد سبب گذر فردوس از شکست شده و او یکی از ارکان اصلی مجموعه است.

وی همچنین درباره انتقادها به تیتراژ پایانی سریال نیز اظهار داشت: تیتراژ کاملا با مخاطب ارتباط برقرار کرد و اتفاق خوبی بود. صدای آقای مظفری پتانسیل داستان درست کردن داشت و مخاطب با آن ارتباط برقرار کرد.

سلطانی همچنین درباره انتقادها به خشونت موجود در مجموعه نیز توضیح داد: بین سیاه‌نمایی و نکات مثبت و منفی فاصله است. وجود شخصیت‌های منفی لازمه یک سریال بوده و قصد سریال سیاه‌نمایی نبوده است.

سلطانی ادامه داد: سریال ستایش رنگ و بوی بخشش را به صورت واقعی نشان داد. به هیچ وجه قصد سیاه‌نمایی نداشتیم. اینکه برای صحنه‌های اکشن چقدر می‌توانیم وارد جزئیات شویم و طراحی آنها مسئله مهمی است که باید مد نظر قرار داد.

این کارگردان همچنین در پاسخ به گاف‌هایی که در سریال بوده و در فضای مجازی نیز مورد توجه قرار گرفته، اظهار داشت: بخش‌هایی از گاف‌ها درست بوده ولی صحنه کشته شدن پری‌سیما به‌گونه دیگری بود که توسط پخش پذیرفته نشد. قصد ما روایت داستان بود و در مجموعه‌ای که بیش از ۴۰ قسمت بوده، دیدن این گاف‌ها نیز شیرین است. ستایش وجوهاتی دارد که به آن پرداخته نشده است. به عنوان مثال ما به مسئله ازدواج زنان سرپرست خانواده پرداختیم. مجموعه ستایش کف مطالبات مردم از تلویزیون است و حاصل تلاش و ممارست ماست که خواستیم قصه را در سه فصل روایت کنیم و برای آن زحماتی زیادی را متحمل شدیم.

وی همچنین درباره صحنه‌ای که حشمت فردوس تمام میوه‌ها را در دریا از دست می‌دهد اما صحبتی درباره استفاده از بیمه در اینگونه حوادث نمی‌شود، گفت: ما صحبتی در باره بیمه نمی‌کنیم چون نیازی نیست. فقط فردوس می‌گوید همه مشکلات مربوط به این حادثه را انجام دادم و همین برای این سریال کافی بوده است. ما مجبور به ترویج فرهنگ بیمه نیستیم. ناوگان دریایی بیمه‌اش اجباری است و بنا به این اصول نیازی به صحبت در این باره نداشتیم.

قربان نجفی از بازیگران این مجموعه نیز در این باره گفت: سوءاستفاده‌هایی که بیمه این روزها از مردم می‌کند و قرارداد‌های مبهم باعث می‌شود به بحث بیمه نپردازیم.

داریوش ارجمند در ادامه این نشست بیان کرد: من کارم را انجام دادم و هرکه هرچه می‌خواهد بگوید. فردوس شخصیتی است که برای شناخت آن باید سریال را از سری اول ببینید. دریافت‌های این شخصیت است که تصویر می‌شود. در واقع این سبک زندگی است که در این سریال توسط حشمت فردوس نشان داده می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: حشمت جایی بزرگ شده است که نمی‌پذیرد ستایش را با پسرش در اتاق باغبان ببیند و مشکلش با ستایش از همانجا شروع می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شخصیت محمد منفعل نیست. او از حشمت درس می‌گیرد. درام یعنی اینکه حشمت خیلی طول کشید تا به ستایش بگوید عروس. این یعنی درام. همه شخصیت‌های این سریال در حال رشد و بزرگ شدن هستند. حشمت سبک زندگی خودش را داشت و خیلی چیزها به مخاطب یاد داد. من در حال تحلیل و تحقیق درباره متن ستایش سه نوشته مطلبی هستم چون برایم خیلی حشمت دوست داشتنی بود.

ادامه دارد....

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا