برگزاری کارگاه‌های مهارت مثبت زندگی با شعار «آینده ساختنی است» در اردبیل


برگزاری کارگاه‌های مهارت مثبت زندگی با شعار «آینده ساختنی است» در اردبیل

گروه فرهنگی- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از راه‌اندازی انجمن‌ها و برگزاری کارگاه‌های مختلف مهارت مثبت زندگی با شعار «آینده ساختنی است»، با هدف جذب نوجوانان و اعضای ارشد کانون خبر داد.

برگزاری کارگاه‌های مهارت مثبت زندگی با شعار «آینده ساختنی است» در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، صبح امروز، 12 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران در اردبیل، با تبیین ویژگی‌های دوره نوجوانی، اظهار کرد: نوجوانی، پایان دوره بی‌دغدغه کودکی و ورود به بزرگ‌سالی است که لزوم برخورد ظریف و آگاهانه با مسائل رشدی و ویژگی‌های این دوره را بیش از پیش نمایان می‌کند.
وی با اشاره به بحران هویت این نسل و تغییرات سریع رشدی در ابعاد جسمانی، شناختی، اخلاقی و اجتماعی نوجوان در شرایط کشمکش بین استقلال و وابستگی و طغیان علیه مراجع قدرت قبلی(والدین و مربیان) تصریح کرد: نوجوان به دنبال پاسخ به سؤالاتی از قبیل من کیستم؟ الآن کجا قرار دارم؟ هدف من در آینده چیست؟ و... بوده و بنیان‌های هویتی و نظام ارزشی و تفکر استدلالی و انتزاعی‌اش شکل می‌گیرد.
احدزاده نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شکل‌دهی به شخصیت نوجوانان و تقویت بنیان‌های فکری آن‌ها را یادآور شد و تأکید کرد: کانون مهم‌ترین و اصیل‌ترین نهاد فرهنگی است که به مسائل رشدی به ویژه در زمینه‌ی تقویت مهارت‌های زندگی و شهروندی با رویکرد شکوفایی استعداد‌های این نسل تلاش می‌کند و نتایج حاصله در فستیوال‌های بین‌المللی و کشوری نشان از موفقیت‌های روزافزون در توسعه و رشد خلاقیت‌های این نسل دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در خصوص آسیب‌های ناشی از شبکه‌های اجتماعی هم گفت: در پیدایش شبکه‌های اجتماعی و فرهنگ وارداتی ناشی از ورود فناوری‌های نوین، خانواده‌ها نقشی ندارند، اما با ارتقای دانش والدین، مربیان و متولیان، می‌توان نسبت به کاستن از آسیب‌های احتمالی برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در این مسیر باید به سه اولویت اساسی تنظیم رژیم مصرف رسانه‌ای، وضع قوانین زمانی استفاده از رسانه(تهیه جدول مصرف و قرارداد حدودوثغور برای این کار) و نهایتاً وساطت فعال در ملاحظات محتوایی در صیانت از کودکان و نوجوانان آنلاین همت گماشت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به رویکرد جامع اخیر کانون در تشکیل انجمن‌های مختلف اشاره و عنوان کرد: راه‌اندازی انجمن‌ها و برگزاری کارگاه‌های مختلف مهارت مثبت زندگی با شعار «آینده ساختنی است»، باهدف جذب نوجوانان و اعضای ارشد کانون از اهم اقدامات انجام‌شده در این راستا است.
احدزاده با قدردانی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و صداوسیمای استان در همراهی و همکاری با کانون و توجه به نسل کودک و نوجوان، افزود: تولید ۳۳ برنامه رادیویی و تلویزیونی در راستای معرفی نوجوانان موفق، گام بزرگی در توجه به این نسل و فعالیت‌های کانون است و این همکاری‌ها در توسعه شاخص‌های فرهنگی اجتماعی استان و تربیت نسلی خلاق، نقش‌آفرین می‌باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا