فراخوان خوداظهاری واحدهای صنعتی و خدماتی سبز


فراخوان خوداظهاری واحدهای صنعتی و خدماتی سبز

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از آغاز فراخوان خوداظهاری واحدهای صنعتی و خدماتی سبز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حمید جلالوندی با بیان اینکه امسال فرآیند انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز مانند سال گذشته بر مبنای خوداظهاری صنایع و خدمات است، اظهار داشت: در بیست و یکمین دوره این همایش، دبیرخانه انتخاب با همکاری وزارتخانه های مربوطه و واحدهای صنعتی پیشرو نسبت به بازنگری شاخص های واحدهای صنعتی اقدام کرده است.
جلالوندی ادامه داد: تمام واحدهای صنعتی و خدماتی که علاقه مند به شرکت در این فرایند هستند، می‌توانند از طریق سامانه جامع معاونت محیط زیست انسانی به نشانی https://iranemp.ir پرسشنامه زیست محیطی خود را حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۹/۳۰ تکمیل کنند.
وی افزود: شرط لازم برای قرار گرفتن واحدهای صنعتی در فرایند انتخاب، قرار نگرفتن واحد در لیست صنایع آلاینده در سال مورد بررسی است، همچنین واحدهای صنعتی قبل از تکمیل پرسشنامه صنعت سبز نسبت به تکمیل اطلاعات پروفایل خود در سامانه مذکور به شرح زیر اقدام کنند:
۱. تکمیل بخش مشخصات عمومی، مدیریت پسماند، مدیریت پساب، تولید محصولات، مواد اولیه، مواد مصرفی، مصارف آب و انرژی، منابع انسانی، توسعه فضای سبز و استانداردها و گواهینامه ها توسط واحد
۲. تکمیل بخش تاریخچه پایش برای سال ۹۷ و ۹۸ توسط آزمایشگاه های معتمد
جلالوندی خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست با صندوق ملی محیط زیست، امسال اجرای همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بر عهده این صندوق است که عملکرد واحدهای داوطلب در سال ۹۷ مورد بررسی قرار می گیرد.
جلالوندی افزود: با توجه به تفویض اختیار به اداره‌های کل استان‌ها در سال ۱۳۹۷، ضمن بررسی واحدها در دستورالعمل جدید اداره کل حفاظت محیط زیست می‌توانند نسبت به تقدیر از واحدها در سطح استان مرتبط اقدام کنند.
وی اظهار داشت: اداره کل محیط زیست استان ها در بررسی های خود واحدهای صنعتی و مراکز خدماتی را بر اساس معیارها و شاخص‌های ابلاغی تعیین و پس از نهایی شدن، از هر گروه صنعتی و خدماتی ۲ واحد را برای رقابت در سطح ملی به دفتر ارزیابی زیست محیطی معرفی می کنند و در نهایت واحدهای برگزیده در همایش ملی معرفی می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر