تقویت مسئولیت‌‌پذیری و مشارکت اجتماعی در طرح «به وقت نوجوانی»


تقویت مسئولیت‌‌پذیری و مشارکت اجتماعی در طرح «به وقت نوجوانی»

گروه اجتماعی - طرح پاتوق «به وقت نوجوانی» از سوی خانه نوجوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری ادارات فرهنگی اجتماعی شهرداری‌‌های مناطق پانزده گانه شهر اصفهان اجرا شد؛ طرحی که ثمره آن تقویت مسئولیت‌ پذیری و مشارکت اجتماعی است.

تقویت مسئولیت‌‌پذیری و مشارکت اجتماعی در طرح «به وقت نوجوانی»به گزارش ایکنا از اصفهان، تالار ادب مملو از نوجوانانی بود که برای یک برنامه ویژه دور یکدیگر جمع شده بودند. نوجوانان دختر و پسری که بعد از گذراندن یک تابستان جذاب و برای دیدن ثمره تلاش‌ها و فعالیت‌های تابستانه هم سن و سال‌هایشان با شور و اشتیاق فراوانی به جشن پایان دوره اول طرح «به وقت نوجوانی» آمده بودند.
فریده روشن، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، امیرحسین ستوده‌فر، رییس هماهنگی امور مناطق و جمعی از معاونین فرهنگی مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان در این مراسم حضور داشتند و از نزدیک شاهد اجرای برنامه نوجوانان بودند.
این اختتامیه با قرائت قرآن و پخش سرود ملی کشورمان آغاز به کار کرد. برنامه‌ کاملا به دست نوجوانانی بود که در تابستان در طرح به وقت نوجوانی شرکت کرده و با توجه به استعداد خود مهارت کسب کرده بودند.

اجرای همزمان 5 دختر نوجوان در همان ابتدای مراسم نشان می‌داد چه برنامه جذابی در انتظار بچه ها است، دخترهایی که در همین کلاس‌های تابستانه به وقت نوجوانی استعدادیابی شده بودند با اجرای بسیار خوب نشان دادند چقدر خوب و کامل با آن‌ها کار شده تا به این مهارت دست پیدا کنند.

پس از آن تئاتر «موش خودنما و شتر باصفا» و تئاتر «دیو و دلبر» با هنرنمایی دو گروه از دختران فرهنگسراهای اصفهان برگزار شد که حاوی مضامین مفیدی برای نوجوانان بود.

پخش کلیپ فعالیت کانون‌ها در تابستان، اجرای تئاترهای باران، آفتاب، قصه کاشی و شاهزاده غمگین و بره سرخ از دیگر برنامه های این جشن بود؛ همچنین گروهی از پسران و دختران نمایش «آواها و نماها» را اجرا کردند.

یکی از جذاب ترین بخش های این برنامه که با استقبال زیاد حاضرین در سالن همراه بود، برگزاری مسابقه ای توسط نوجوانان برای مسئولان حاضر در تالار ادب بود؛ در این مسابقه هیجان انگیز فریده روشن به همراه یکی از معاونین فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان روی صحنه اجرا رفتند، سپس با انتخاب یک هم تیمی از بین بچه‌ ها بازی را شروع کردند؛ بازی این گونه بود که بچه ها کلماتی از گویش اصفهانی را لب خوانی می کردند و مسئولان آن را حدس می‌زدند؛ در پایان این مسابقه هم به رسم یادبود به شرکت کنندگان گل اهدا شد.

اجرای خوب مجریان این برنامه به همراه گروه های تئاتر و نمایش از برنامه‌های مفید و هدفمند کانون نوجوان خبر و نشان می‌داد این طرح بزرگ موفقیت آمیز بوده است.

از دیگر برنامه‌های جانبی جشن پایان دوره اول طرح به وقت نوجوانی می توان به برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی نوجوانان، غرفه هایی نیز برای مشاوره دادن به بچه هایی که در این برنامه شرکت کرده بودند و همچنین غرفه‌هایی برای آموزش و انجام بازی های فکری برای نوجوانان اشاره کرد که با استقبال نوجوانان نیز همراه بود.

طرح پاتوق «به وقت نوجوانی» به عنوان اولویت نخست خانه نوجوان و برای ایجاد و احیای پاتوق‌‌های فرهنگی و اجتماعی شهر اصفهان از سوی خانه نوجوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری ادارات فرهنگی اجتماعی شهرداری‌ های مناطق پانزده گانه شهر اصفهان اجرا شد.
استعدادیابی از بین نوجوانان و آماده کردن آن‌ها برای حضور در رویدادهای گوناگون و همچنین تقویت مسئولیت‌ پذیری و مشارکت اجتماعی در میان آن‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح بوده است؛ همچنین در این طرح تیپ‌های شخصیتی، هوش‌‌های چندگانه و هیجانات و رفتارهای خاص سنین نوجوانی مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفت تا روحیه نشاط و شادابی و حمایت از تولیدات هنری و فرهنگی نوجوانان در قالب تشکیل ۱۲ کانون تخصصی افزایش پیدا کند.
نقاشی، تئاتر، فیلم، انیمیشن، آواها و نواها، خوشنویسی، رسانه، قرآن و نهج‌‌البلاغه، شعر و ادبیات، باشگاه کتاب خوانی، کتاب ‌ساز و مخترعین ۱۲ کانون تخصصی بود که در طرح پاتوق «به وقت نوجوانی» تشکیل شد؛ نکته مهم این است که در این کانون‌ها تنها به آموزش پرداخته نشد و مباحث اجرایی نیز در دستور قرار گرفت.

گفتنی است؛ در طرح «به وقت نوجوانی»، نوجوانان به صورت مستقیم درگیر برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای این طرح شده بودند که باعث شد، این طرح برای نوجوانان جذابیت داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس