واکنش عبدالسلام به حضور نیروهای سودان در یمن


واکنش عبدالسلام به حضور نیروهای سودان در یمن

رئیس هیات صنعاء در مذاکرات صلح یمن گفت که مشارکت سودان در جنگ یمن یکی از اقدامات فاجعه‌بار عمر البشیر بود که آن را بر مردم و ارتش خود در ازای دریافت مقداری پول تحمیل کرد.

به گزارش مشرق، مسئولان یمنی و مقامات انصارالله در پی اعلام خروج ۱۰۰۰ نفر از نیروهای سودانی از جنگ یمن و بازگشت به کشورشان که دست‌آوردی دیگر برای صنعاء به شمار می‌رود، اظهارنظرهای مختلفی کردند.

بیشتر بخوانید:

قدردانی سخنگوی انصارالله یمن از ایران

تنها راه حل مساله یمن از دید ظریف

دیدار و گفت‌وگوی سخنگوی انصارالله با مقامات اروپایی

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات صنعاء در مذاکرات صلح یمن گفت که مشارکت سودان در جنگ یمن یکی از اقدامات فاجعه‌باری است که در دوره عمر البشیر رئیس‌جمهور معزول سودان صورت گرفته است.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «امارات و عربستان از عمر البشیر روی گردان شده بودند و مقامات کنونی سودان باید سربازان گرفتار خود در باتلاق یمن را نجات دهند».

سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد که «حالا دولت کنونی سودان باید نظامیان خود را از اهانت‌های سرمایه‌داران خود نجات دهند».

از سوی دیگر، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن هم در گفت‌وگو با المیادین، تعامل دولت جدید سودان با یمن را بدتر از دولت گذشته خواند و گفت که دولت جدید این کشور به مطالبات مردم یمن پاسخی نداده است.

البخیتی در این باره به شبکه المیادین گفت که دولت جدید سودان به مطالبات مردم یمن برای تغییر مواضع آن در قبال کشورشان پاسخی نداده است.

«محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اخیرا اعلام کرده که روند خروج ۱۰ هزار نیروی نظامی این کشور از یمن آغاز شده است. حمیدتی در نشستی سه‌جانبه در کاخ ریاست‌جمهوری اعلام کرد که مدت زمان حضور این ۱۰ هزار نیرو در یمن به پایان رسیده بوده و آنها به کشور بازگشته‌اند.

از سال ۲۰۱۵ که نیروهای سودانی در قالب ائتلاف سعودی برای جنگ به یمن اعزم شدند، مخالفت‌ها در این کشور با این مسأله آغاز شد. پس از سقوط «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان، صداهای مخالف با این موضوع و تأکید آنها مبنی بر ضرورت بازگشت نیروهای سودانی شدت گرفته بود البته برخی نیز به دلایل اقتصادی بر باقی ماندن این نیروها در قالب ائتلاف مذکور اصرار داشتند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس