واکنش ریاست جمهوری افغانستان به سخنان عبدالله عبدالله


واکنش ریاست جمهوری افغانستان به سخنان عبدالله عبدالله

کابل - ایرنا - ریاست جمهوری افغانستان به موضع عبدالله عبدالله که طرح صلح رئیس جمهوری این کشور را بیشتر یک آرزو دانسته بود، تا طرح صلح، واکنش نشان داده و آن را داوری ضعیف سیاسی دانسته است.

«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: «اشرف غنی» رئیس ‌جمهوری دیدگاه صلح خود را با دیگران به‌ طور واضح بیان می ‌کند و در جهت دستیابی به نتایج، با جهت‌گیری‌های روشن سیاست‌های کلیه دولت برای اجرا، گام‌های عملی بر می ‌دارد.

وی افزوده است که پیوند یک دیدگاه یا برنامه با آرزو، داوری ضعیف سیاسی است. اکنون زمان عمل خرد سیاسی است.

رئیس اجرایی افغانستان بتازگی در گفت وگو با «طلوع نیوز» گفته بود که طرح صلح رئیس جمهوری غنی بیشتر به یک آرزو می ماند.

وی افزوده بود: برای تهیه این طرح با اعضای دولت و یا سیاستمداران مشورتی نشده است، این طرح بیش از آن که شبیه یک طرح جامع باشد، یک پیشنهاد است که در آن به ذکر برخی آرزوها و جاه طلبی ها پرداخته شده است.

عبدالله افزود، یک سیاستمدار در وهله اول باید به صلح اعتقاد داشته باشد و از اراده سیاسی برای برقراری آن برخوردار باشد. اعتقاد به صلح، باور این واقعیت است که مردم افغانستان صلح را به عنوان نیاز اصلی شان محسوب می کنند، این نقطه شروع شکل گیری هر طرحی است. قضاوت درباره آنچه طرح صلح خوانده شده است را به مردم افغانستان واگذار می کنیم.
شبکه طلوع افغانستان ۶ آبان به طرح ۷ ماده ای "اشرف غنی"، رئیس جمهوری این کشور، دست یافت که به گفته غنی مبتنی بر تلاش های گذشته و پیشبرد روند صلح افغانستان به منظور پایان دادن به خشونت و کشتار در این کشور در کوتاه ترین زمان ممکن است.

این طرح شامل مذاکره با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)، مذاکره با طالبان، مذاکره با پاکستان و توافق با شرکای منطقه ای و بین المللی و همسایگان است.
عبدالله جمعه برای شرکت در نشست نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای به ازبکستان سفر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو