مدیرکل اوقاف کرمانشاه: برنامه‌های قرآنی باید فرهنگ قرآنی را به جامعه بیاورد


مدیرکل اوقاف کرمانشاه: برنامه‌های قرآنی باید فرهنگ قرآنی را به جامعه بیاورد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های قرآنی باید فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهد، زیرا در این صورت شاهد کم شدن میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد صالحی در آیین تجلیل از برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم که امروز(یازدهم آبان) برگزار شد، با اشاره به مشارکت ادراه کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری مسابقات قرآنی طی سال‎‌های اخیر، گفت: این مشارکت زمینه‌ساز هم افزایی در فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه می‌شود.

صالحی از برگزاری مسابقات قرآن به عنوان یک مانور و حرکت قرآنی یاد کرد و افزود: باید برنامه‌های قرآنی فرهنگ قرآنی را به جامعه بیاورد، زیرا در این صورت شاهد کم شدن میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ضرورت قرآنی کردن فضای جامعه در زمان برگزاری مسابقات قرآنی، گفت: اگر نمی‌توانیم همه ایام سال شهر را قرآنی کنیم، باید حداقل در مناسبت‌هایی همچون زمان برگزاری مسابقات قرآنی چهره شهر را قرآنی کنیم، هرچند جامعه اسلامی باید هر روز چهره قرآنی داشته باشد.

صالحی اشاره ای هم به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشت و گفت: اگر این هدفگذاری به عنوان سیاست کلی نظام مطرح شده، این دیگر وظیفه جامعه فرهنگی و جامعه قرآنی است که برای تحقق این هدفگذاری پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه مجموعه اوقاف کار تربیت حافظان قرآنی را با محوریت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه آغاز کرده، گفت: در تلاشیم تا در مناسبت های مختلفی مثل ماه مبارک رمضان برای تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور در استان کرمانشاه اقدام کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حضور 14 هزار نفری جامعه قرآنی استان کرمانشاه در مسابقات قرآنی گفت: گرچه این تعداد آمار خوبی است، اما با توجه به جمعیت حدود دو میلیون نفری استان کرمانشاه آمار کمی است و امیدواریم با شرکت پررنگ‌تر چهره‌های قرآنی در سنوات آتی شاهد بیشتر شدن این آمار باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در دهه وقف، اظهار کرد: وقف فرهنگ زیبای اسلامی است که مورد توجه دیگر ادیان الهی هم هست.

حجت الاسلام مجید میرزایی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: برای شرکت در این دوره مسابقات قرآن 21 هزار و 500 نفر ثبت نام اولیه کرده بودند که 14 هزار نفر آنها در جلسه آزمون حضور پیدا کردند که از این تعداد 67 درصد شامل حدود 9060 نفر حدنصاب قبولی را کسب کرده که امروز از 250 نفر این برگزیدگان تقدیر شد.

وی ادامه داد: از مابقی برگزیدگان نیز در چهار همایش دیگری که در منطقه پاوه و اورامانات، هرسین، سنقروکلیایی و اسلام آبادغرب برگزار خواهد شد، تقدیر خواهد شد.

میرزایی گفت: این مسابقات در رشته های حفظ شامل حفظ کل، حفظ سه، پنج، 20،10 و 30 جزء و هفت رشته مفاهیم و معارف و سه رشته آزمون الکترونیکی برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: برای برگزیدگان این مسابقات مدرک صادر می شود و آنها می توانند در سنوات آتی در رشته های بالاتر شرکت کنند.

در انتهای این مراسم از برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان کرمانشاه تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس