صدر اعظم آلمان: وضعیت کنونی کشمیر قابل قبول نیست و باید تغییر کند


صدر اعظم آلمان: وضعیت کنونی کشمیر قابل قبول نیست و باید تغییر کند

شفقنا- آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز جمعه پیش از دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند در دهلی نو اعلام کرد که وضعیت کنونی کشمیر قابل قبول نیست و باید تغییر کند. مرکل و مودی روز گذشته یک دیدار محدود و بدون حضور خبرنگاران برگزار کردند. ایرنا نوشت: به گفته مقامات هندی در این دیدار با وجود انتظار مرکل برای […]

صدر اعظم آلمان: وضعیت کنونی کشمیر قابل قبول نیست و باید تغییر کند

شفقنا- آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز جمعه پیش از دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند در دهلی نو اعلام کرد که وضعیت کنونی کشمیر قابل قبول نیست و باید تغییر کند.

مرکل و مودی روز گذشته یک دیدار محدود و بدون حضور خبرنگاران برگزار کردند.

ایرنا نوشت: به گفته مقامات هندی در این دیدار با وجود انتظار مرکل برای توضیح نخست وزیر هند در مورد وضعیت کشمیر، اما مساله کشمیر مطرح نشده است.

سخنان صدراعظم آلمان در حالی منتشر می شود که تعدادی دیگر از مقامات خارجی از جمله آمریکا در مورد محدودیت های وضع شده در کشمیر ابراز نگرانی کرده اند.

آنگلا مرکل عصر روز پنجشنبه وارد هند شد. وی روز گذشته با نارندرا مودی نخست وزیر و رام نات کویند رییس جمهوری هند دیدار کرد. صدر اعظم آلمان در ادامه برنامه های خود امروز در یک نشست اقتصادی شرکت خواهد کرد و از ساخت و ساز مترو در دهلی نو دیدار به عمل خواهد آورد.

نخست وزیر هند ۵ اوت(۱۴ مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

طبق بند ۳۵ قانون هند فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

دولت پس از لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی و بند ۳۵ قانون هند که اختیارات ویژه ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و تلفن و اینترنت این منطقه را قطع کرد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قابل توجه خانم ها / ظلم به رحم چیست؟