چین پرسرعت ترین شبکه ارتباطی (5G) را به بازار ارایه کرد


چین پرسرعت ترین شبکه ارتباطی (5G) را به بازار ارایه کرد

سه شرکت اصلی درچین خدمات نسل پنجم شبکه ارتباطی 5G را راه‌اندازی کرد و به افرادی که مایل به امتحان کردن این شبکه جدید پرسرعت هستند، خدمات ارائه می‌کنند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) هم‌اکنون جدیدترین نسل سیستم‌های ارتباطات سیار سلولی است که پس از نسل چهارم (4G) فعلی ارائه شده‌ است. همچنان قیمت‌های (5G) نیز نزدیک به آنچه قبلاً...

چین پرسرعت ترین شبکه ارتباطی (5G) را به بازار ارایه کرد

سه شرکت اصلی درچین خدمات نسل پنجم شبکه ارتباطی ۵G را راه‌اندازی کرد و به افرادی که مایل به امتحان کردن این شبکه جدید پرسرعت هستند، خدمات ارائه می‌کنند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) هم‌اکنون جدیدترین نسل سیستم‌های ارتباطات سیار سلولی است که پس از نسل چهارم (۴G) فعلی ارائه شده‌ است.

همچنان قیمت‌های (۵G) نیز نزدیک به آنچه قبلاً برای اتصالات ۴G اعمال شده است، می‌باشد.

سه شرکت China Mobile ،China Unicom و China Telecom از حداقل ۱۸ دالر برای ۳۰ گیگابایت داده تا حدود ۸۵ دالر برای ۳۰۰ گیگابایت، خدمات ماهانه ارائه می‌دهند.

دولت گفته است که ۵۰ شهر در سطح این کشور از جمله پکن و شانگ‌های دارای اتصال ۵G هستند.

گفته می شود که پیش از راه‌اندازی شبکه ۵G حداقل ۹ میلیون نفر ثبت نام کرده بودند و پیش بینی می‌شود ۱۱۰ میلیون نفر تا پایان سال ۲۰۲۰ در چین از شبکه ۵G استفاده کنند.

شبکه ۵G چین بیش از ۸۶،۰۰۰ دکل ۵G در حال کار دارد و تعداد بیشتری نیز باید قبل از پایان سال ایجاد شود، که ادعا می‌شود این امر آن را به بزرگ‌ترین شبکه تجاری ۵G در جهان تبدیل خواهد کرد. برای اینکه این تعداد را بهتر متوجه شوید بهتر است بدانید خدمات ۵G در شهر “موناکو”فرانسه فقط با ۲۳ دکل اداره می‌شود.

راه‌اندازی شبکه ۵G زودتر از آنچه پیش‌بینی شده بود اتفاق افتاد، چراکه قرار بود طبق برنامه در اوایل سال ۲۰۲۰ انجام شود.

احتمالاً تنش‌های جنگ تجاری بین ایالات‌متحده آمریکا و چین و همچنین تحریم هواوی به پیشرفت راه‌اندازی این سرویس کمک کرده است.

شبکه ۵G چین برخلاف ایالات‌متحده که از موج میلی‌متری استفاده می‌کند، فناوری Sub-۶GHz را در سرویس خود به کار گرفته است.

از اهداف نسل پنجم، افزایش سرعت انتقال داده تا ۲۰ گیگابایت بر ثانیه (یک گیگابایت بر ثانیه برای هر کاربر)، افزایش ظرفیت سرویس‌دهی به کاربران بیشتر در شبکه، کاهش تأخیر شبکه و بهینه‌گی بیشتر مصرف توان در تجهیزات شبکه و کاربر (مانند گوشی موبایل)، و نیز پشتیبانی از سرعت بیشتر کاربران در حال حرکت (مانند کاربر سوار بر خودرو در اتوبان و یا قطارهای سریع‌السیر) تعریف شده‌ است.

همچنین، هدف عملیاتی دیگر این نسل، بهبود پشتیبانی از ارتباطات ماشین با ماشین، یعنی اینترنت اشیاء، با هزینه کمتر، مصرف باتری کمتر و تأخیر کمتر از نسل چهارم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !