ممانعت از خروج غیرقانونی 652 تبعه بیگانه در گمرک بازرگان


ممانعت از خروج غیرقانونی 652 تبعه بیگانه در گمرک بازرگان

ارومیه- ایرنا- مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره به اینکه طی هفت ماه نخست امسال‌ 652 تبعه بیگانه با قصد خروج غیرقانونی از گمرک بازرگان در داخل کامیون‌های ترانزیت دستگیر شده‌اند، گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 35 درصد بیشتر است.

صادق نامدار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه بازرگان به تجهیزات مدرن کنترلی مجهز شده، اظهار داشت: دستگیر شدگان اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش بودند.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۸۷ هزار و ۴۵۳ لیتر گازوئیل نیز در بازرگان کشف و ضبط شده که ارزش ریالی آنها ۹ میلیارد و ۶۵۱ میلیون ریال اعلام شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا ۵۳۴ پرونده تشکیل و به محاکم قضایی تحویل شده است.

مدیرکل گمرک بازرگان از کشف چهار هزار و ۳۵۲ قلم کالای پزشکی در مرز بازرگان خبر داد و افزود: در این پرونده که ارزش آن به بیش از چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال می رسد، هشت متهم به محاکم قضایی تحویل شده است.

نامدار اضافه کرد: در این مدت ۳۷ هزار و ۱۴۲ قطعه لوازم یدکی نیز به ارزش چهار میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می رود در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع ماکو قرار دارد؛ این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی راه اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر