ماهیت زیارت بیعت با امام عصر(عج) است/خواص زیارت اربعین دشمن را به واهمه می‌اندازد


ماهیت زیارت بیعت با امام عصر(عج) است/خواص زیارت اربعین دشمن را به واهمه می‌اندازد

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه زیارت در واقع بیعت با امام عصر(عج)است، گفت: در این بین زیارت اربعین خواص عجیب و غریبی دارد که اگر بیان شود شاید دشمنان هم بر آن طمع کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «آیت‌الله محمدباقر تحریری» در جلسه درس اخلاق در مدرسه علمیه مروی طی سخنانی گفت: اگر اثر ایمان در اصلاح رفتار انسان کم باشد باید به ضعف ایمان خود پی برده و در جهت تقویت آن تلاش کنیم. ایمان و باور انسان در عملکردها نشان داده شده و ثابت می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه چهار خصلت انسان را جهنمی می‌‌کند که یکی از آنها دشمنی با برادر مومن است، عنوان کرد‌:‌ دشمنی با برادران مومن می‌تواند به علت روابط و توقعات دنیوی باشد در مسیر رسیدن به کمال بین مومنان هیچ نوع دشمنی ایجاد نمی‌شود.

آیت‌الله تحریری ادامه داد: امروز برخی با بزرگ جلوه دادن جهان غرب در تلاش هستند که ما را شبیه آنها کنند و با القائات دشمن ما را نسبت به معارف دینی و الهی خود تهی کنند، در حالی که معارف اسلامی انسان‌ساز و جامعه‌ساز است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه محور دشمنی با برادر مومن تبعیت از هوای نفس است، ابراز کرد: دشمنان یعنی کافران، منافقان و مشرکان کسانی هستند که با سعادت حقیقی انسان مخالف هستند بر همین اساس انسان را به تبعیت هوای نفس دعوت می‌کنند.

وی افزود: دین اسلام به تحصیل علم و معرفت بسیار تاکید کرده که باورهای ما خداپسندانه و بر اساس عقل باشد و در مسیر حق قرار بگیریم.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه انسان‌های مومن یک هدف مشترک دارند، اظهار کرد: این هدف حرکت به سوی آخرت با کسب رضایت الهی است وقتی انسان با چنین دیدگاهی زندگی کند با برادران مومن دشمنی نخواهد کرد. کما اینکه اولیاء دین ما چنین بودند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه در دستورات دین اسلام به همراهی مسالمت‌آمیز بر مدار حق تاکید زیادی شده است، گفت:‌ امام صادق(ع) فرمودند شیعیان واقعی نسبت به ما محبت خاص دارند و در عمل با ما همراه هستند اما برخی با التزام به ما می‌خواهند خود را زینت داده یا نانی بخورند آنها بیچاره هستند.

وی درباره نشانه مومنان واقعی بر اساس روایات، بیان کرد: آنها به نماز اول وقت مقید هستند، اسرار جامعه اسلامی را از دشمن بازمی‌دارند و در اموال خود با برادران ایمانی مواسات می‌کنند.

آیت‌الله تحریری درباره اهمیت زیارت اربعین امام حسین(ع)، گفت: زیارت اربعین حضرت خواص عجیب و غریبی دارد که اگر همه آن بیان شود شاید دشمنان هم بر آن طمع کنند، در روایات آمده برای هر قدم که به سوی امام حسین(ع) برداشته می‌شود با توجه به معرفتی که شخص دارد یک گناه بخشیده شده و یک پاداش نوشته می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه طبق روایات ماهیت زیارت بیعت با امام است، عنوان کرد:‌ امام جانشین خداوند روی زمین برای رساندن انسان به سعادت است بنابراین باید مطیع کامل حضرت بود.

وی افزود: در پیاده روی اربعین سعی کنید حالت خضوع و خشوع داشته باشید، در زیارت با همراهان خود خوب برخورد کنید هنگام استراحت و صرف غذا مواسات را رعایت کنید، چشم و زبان خود را کنترل کنید. ذکر، قرائت قرآن و دستگیری از نیازمندان داشته باشید که رحمت و رضوان الهی را به سوی خود جلب کنید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟