دومین همایش سوارکاری در مهاباد برگزار شد


دومین همایش سوارکاری در مهاباد برگزار شد

مهاباد- ایرنا- دومین همایش سوارکاری به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی با حضور جمعی از اسب‌سواران و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مهاباد برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد روز جمعه در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۲ سوارکار حاضر در این همایش با اسب‌هایی با نژادهای کردی و ترکمن مسیر پنج کیلومتری پل حکمت به سمت پارک ملت مهاباد را به صورت رفت و برگشت اسب‌سواری کردند.

قرنی مصطفی‌پور اضافه کرد: تشویق جوانان به سوارکاری و توسعه این ورزش در این شهرستان از اهداف اصلی برگزاری این همایش است که با استقبال خوب اقشار مختلف مردم مواجه شد.

وی اظهار داشت: این همایش به همت هیات سوارکاری مهاباد و با حمایت اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری، فرمانداری، فرماندهی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شد.

وی تاکید کرد: چندسالی است این رشته به عنوان یک رشته جدید ورزشی مورد توجه شهروندان مهابادی مواجه شده و رو به روز بر تعداد فعالان آن در این شهرستان افزوده می‌شود.

هم‌اکنون سه باشگاه اسب‌سواری در این شهرستان در حال فعالیت است.

هفته تربیت بدنی همه‌ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و آثار کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می‌شود.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار است که در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!