مردم قهرمان ایران، آمادگی مقابله با فتنه‌ها را دارند


مردم قهرمان ایران، آمادگی مقابله با فتنه‌ها را دارند

امام جمعه تبریز با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان در منطقه، گفت: اعلام می‌کنیم مردم قهرمان ایران اسلامی همچنان که در گذشته در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند، در این مرحله نیز در مقابل هر گونه فتنه‌گری و توطئه آمادگی ایستادگی کامل را دارند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به جریانات اخیر در منطقه، اظهار کرد: مردم عراق با پیروی که از مرجعیت داشتند تاکنون سلامت به سرمنزل رسیده و از گردنه‌های خطرناک عبور کرده‌اند، امروز نیز مردم عراق در سرنوشت خود دخالت دارند، اما دشمن می‌خواهد در عراق این‌گونه دخالت کرده و در لبنان نیز بعد از گذشت دو هفته از اعتراضات، سعد حریری اعلام می‌کند که به بن بست رسیده و استعفا می‌دهد.

وی در این خصوص افزود: لبنان بعد از این استعفا در دهانه آتشفشان قرار دارد، به ویژه که قوای متعدد داخلی، خارجی، منطقه‌ای و بین المللی نمی‌خواهند این کشور امنیت و ثبات داشته باشد؛ امید است خداوند به ملت قهران عراق و لبنان کمک کند تا از این مرحله نیز با سربلندی بیرون آیند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: امروز، نیروهای مسلح وظیفه دارند که هوشیاری خود را در ایستادگی در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌ها حفظ کرده و طبق تاکیدات رهبری باید با بصیرت در مقابل دشمنان ایستاده و نسبت به دشمن خوشبینی ساده‌لوحانه نداشته باشند، همچنین هرگز از حرکات دشمن نباید چشم برداشته و دشمن را حقیر و ناتوان شمرد.

حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به تبریز، اظهار کرد: ایشان سفر پربرکتی به استان داشتند و با برنامه‌های متعدد به بررسی مسائل استان پرداختند، آقای رییسی یک مسئول جهادی و انقلابی هستند و در مسیر انتظاری که مردم در با مبارزه با فساد، گرانی، احتکار و... داشتند، حرکت‌های جهادی را شروع کرده‌اند که این اقدامات امید به آینده و کشور را بین مردم زیاد تر کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تذکرات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: نماینده‌ مردم باید ساده‌زیست بوده و به درد مردم بخورد، در غیر این صورت نمی‌تواند به فکر مردم و اقشار کم درآمد باشد؛ همچنین اعتماد به نفس لازم برای دفاع از حقوق مردم را داشته باشد، نماینده ‌ای که اهل "امروز و فردا کردن" است، نمی‌تواند وظیفه نمایندگی را به طور صحیح به جای آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان به اهمیت برپایی نمایشگاه‌ها کتاب و کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: در کنار نمایشگاه کتاب، رسانه‌های استان نیز نمایشگاه پربازدیدی برگزار کردند، اما پیشنهاد می‌کنم تا این نمایشگاه به صورت مستقل برگزار شود.

وی در ادامه به اکران فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنوع در تبریز اشاره کرد و گفت: این فیلم از هفته آتی در دو سینمای تبریز اکران می‌شود که خانواده‌ها را به تماشای این فیلم در کنار فرزندانشان دعوت می‌کنم.

حجت‌الاسلام آل هاشم با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالروز گرامیداشت شهادت اولین شهید محراب "شهید قاضی طباطبایی"، اظهار کرد: حرکت‌های عظیم این شهید والامقام و مواضعی که علیه رژیم ستم‌شاهی و حمایت از امام راحل داشتند را به خاطر داریم و هرگز مجاهدت‌های ایشان را فراموش نمی‌کنیم.

وی با بیان این‌که ایشان به واسطه فعالیت‌های مبارزاتی خود به خمینی آذربایجان مشهور شده بودند، گفت: منزل این شهید بزرگوار مرکز فعالیت‌های انقلابی و پایگاه تجمع نیروهای انقلابی بود. ایشان فردی قاطع، محکم، شجاع بودند و نامشان، ستون‌های رژیم طاغوت را به لرزه می‌انداخت، در عین حال ایشان نسبت به مردم بسیار مهربان بودند.

وی در ادامه بر چاپ کتاب‌های منتشر نشده شهید قاضی طباطبایی اشاره کرد و افزود: این عالم وارسته، سد مستحکم در مقابل شکل گیری خطوط انحرافی بود و مراسم گرامیداشت سالگرد ایشان روز یک شنبه از ساعت 10 الی 12 در مسجد مقبره(ویژه برادران) برگزار خواهد شد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش به فرارسیدن 13 آبان ماه اشاره کرد و گفت: این روز، بستر پیدایش حوادثی بوده که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشته است؛ تبعید امام راحل در سال ۴۲، شهادت جمع کثیری از دانش‌آموزان و دانشجویان در سال ۵۷، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در سال ۵۸ از وقایع مهم این روز است.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان و نامگذاری این روز به عنوان «روز مبارزه با استکبار جهانی»، گفت: این حرکت شجاعانه، در تاریخ جایگاه ویژه‌ای داشته و با در هم شکستن شوکت و ابهت امپریالیسم آمریکا، ذلالت آنان را به رخ کشیده و فریاد مظلومیت مسلمانان را به اوج رساند.

وی یادآور شد: راهپیمای مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان تبریزی در روز ۱۳ آبان ماه از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...