باد شدید اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل کرد


باد شدید اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل کرد

قشم - ایرنا - اسکله‌های گردشگری کندالو و شیب دراز در جزیره قشم به دلیل افزایش شدت باد، تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موج تعطیل شد.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم عصر جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: بر این اساس از فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله برای تردد به جزیره هنگام جلوگیری به عمل آمد.

علی اشتری با بیان اینکه تامین ایمنی در مسافرت‌های دریایی از جمله مهمترین اولویت‌های سازمان بنادر است، تصریح کرد: از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود تا از تجمع در این بنادر خودداری کنند.

وی افزود: هم اکنون جنوب و غرب قشم و جزیره هنگام تحت تاثیر بادهای شدید جنوب غربی مواج هستند

اشتری ادامه داد: سرعت باد در این مناطق به ۲۸ نات و ارتفاع موج به پنج پا رسیده است.

وی بیشینه وسعت دید را ۶ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: برای ساعت آینده، آسمان نیمه ابری، به همراه غبار محلی، افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی ادامه داد: با توجه به پایش دریا، تردد شناورهای مسافری در مسیر بندر شهید ذاکری به بندرعباس و هرمز و همچنین تردد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بندرهای لافت-پُهل در حال انجام است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید