استکبار ستیزی یک تکلیف الهی است


استکبار ستیزی یک تکلیف الهی است

بندرعباس-ایرنا-نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت: استکبار ستیزی یک تکلیف الهی است و پایانی ندارد زیرا تا اسلام وجود دارد مبارزه حق بر باطل ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس افزود: امروز زمان آن فرارسیده که از مبارزه تدافعی خارج شده و در مقابله با دشمنان به صورت تهاجمی عمل کنیم تا حمله‌های فرهنگی آنان را پاسخ دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: در همه زمینه‌های اقتصادی، علمی و نظامی باید تهاجمی عمل شود تا کشور را از قدرت‌های استکباری ظالم بی‌نیاز کنیم و با همه توان به مقابله بپردازیم.

وی اظهار داشت: آمریکا همواره اقرار کرده که به دنبال نفت کشور سوریه هست و مردم آن منطقه اهمیتی برایش ندارد، لذا باید آگاه باشیم و بدانیم که با ایجاد نفاق و توطئه‌ها در کشور ما هم به دنبال نفت است.

خطیب نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به فرارسیدن روز۱۳ آبان ماه ادامه داد: امسال مراسم روز دانش‌آموز باید متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شود به طوری که والدین هم در کنار فرزندانشان شعار مبارزه با استکبار جهانی سر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تاکید کرد: همچنین در این روز که به نام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه و روز ملی مبارزه با استکبارجهانی نامگذاری شده از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار است.

وی تصریح کرد: دشمنان این نظام در طول سال‌ها همچنان سعی دارند نفاق را در بین مسلمانان و مومنان کشور ایجاد کنند اما دانشجویان و نخبگان فهیم نخواهند گذاشت این توطئه به حقیقت برسد.

فرهنگ عمومی ریشه در دین و آرمان‌های ملی یک ملت دارد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: فرهنگ عمومی را در هفته آتی پیش رو داریم و باید بدانیم که این مهم ریشه در دین و آرمان‌های ملی یک ملت دارد.

امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد: امروز این فرهنگ عمومی شامل، عقاید، ارزش‌ها، سبک زندگی، رابطه اسلامی، احترام به سالمندان، اطاعت از والدین، حس مسوولیت‌پذیری، دستگیری نیازمندان و حفظ آداب و رسوم ملی و مذهبی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به درگیری‌های کشور عراق یادآور شد: مردم کشور آگاهانه در فتنه سال ۸۸ توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و در مقابل کودتای مخملی ایستادگی کردند.

وی اضافه کرد: امیدواریم ملت عراق هم هوشیار باشند و با اتحاد یکدیگر نگذارند این توطئه‌های استکبار جهانی در کشورشان رخنه ایجاد کند.

خطیب جمعه این هفته بندرعباس با بیان اینکه مبارزه با منکرات در جامعه وظیفه‌ای همگانی به شمار می‌رود گفت: ماموریت دینی مردم، رسانه‌ها، مسوولان، نخبگان، دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و امنیتی امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تاکید کرد: مبارزه با منکرات به خصوص مشروبات الکلی در جامعه نیازمند آگاهی دادن از مضرات آن است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: معضلات و آسیب‌های اجتماعی باید با همکاری دستگاه‌های مربوطه و پلیس ریشه‌کن شده و انجام کارهای فرهنگی جایگزین آن شود.

وی اظهار داشت: جوانان باید بدانند که رواج مشروبات الکلی و فحشا را دشمنان نظام با هزینه کردن و برنامه‌ریزی شده در جامعه رواج می‌دهند تا آنان را از دین دور کرده و ایمانشان را ضعیف کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: اگر جامعه‌ای در مقابل منکرات تسلیم شود، غیرت دینی از جوانانش دور می‌شود و پایان خوشی نخواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک