سفارت آمریکا در بغداد، مرکز فتنه در عراق است/ انتقاد از تابلوهای تبلیغاتی ورودی شهر قم


سفارت آمریکا در بغداد، مرکز فتنه در عراق است/ انتقاد از تابلوهای تبلیغاتی ورودی شهر قم

گروه سیاست و اقتصاد ــ تولیت آستان مقدس بانوی کریمه اهل بیت(س) گفت: در حال حاضر تنها راه نجات، علاج و برون‌رفت از فتنه آمریکا در عراق بهره‌مندی ملت عراق از تجربه موفق ملت ایران در اوایل انقلاب در راستای تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست، ملت عراق بدانند که سفارت آمریکا در بغداد اساس و مرکز فتنه در عراق است.

سفارت آمریکا در بغداد، مرکز فتنه در عراق است/ انتقاد از تابلوهای تبلیغاتی ورودی شهر قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سید‌محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(ص) امروز، دهم آبان‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس گفت: تهاجم دشمن در عرصه فرهنگی یکی از بلاهایی است که جامعه امروز را تحت تأثیر قرار داده است؛ لذا تقوای الهی در عرصه‌های مختلف اعم از تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمن کاربرد دارد.

وی بیان کرد: نقاط ضعفی در ما انسان‌ها وجود دارد برای اینکه از مسیر حق و ولایت منحرف شویم و تنها عاملی که می‌تواند جلوی نفوذ دشمن را بگیرد، رعایت تقوای الهی است.

امام جمعه قم با اشاره به آیه «‌قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ؛ با آنان بجنگید خدا آنان را به دست‏ شما عذاب و رسوایشان مى‌کند و شما را بر ایشان پیروزى مى‌‏بخشد و دل‌هاى گروه مؤمنان را خنک مى‏‌گرداند». (سوره توبه/14)، گفت: خداوند در این آیه وعده می‌دهد که با جنگ با دشمنان، خشم دل‌های مؤمنین از آزار کفار، آرامش پیدا می‌کند.

سعیدی با اشاره به اینکه خداوند در این آیه مشوق‌هایی را برای جنگ با دشمنان بیان می‌فرمایند، گفت: به‌وسیله این مشوق‌ها مردم مواضع خودشان را نسبت به دشمنانی که باید با آنان بجنگنند مشخص خواهند کرد. خداوند می‌فرماید: «بجنگید با آن‌ها، خداوند به برکت رزم شما مومنین، عذاب آنان را در دست شما قرار می‌دهد و مشرکین متکبر را در برابر شما خوار و ذلیل می‌کند، مشرک اگر توبه نکند باید در برابرمسلمان ذلیل شود؛ وقتی مسلمانان به یاری خدا شتافتند مسلماً خداوند آنان را بر کفار پیروز خواهد کرد و این وعده خداوند است».

وی با اشاره به آیه «وَیُذْهِبْ غَیْظَ قُلُوبِهِمْ وَیَتُوبُ اللَّهُ عَلَى مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ؛ و خشم دل‌هایشان را ببرد و خدا توبه هر که را بخواهد مى‌‏پذیرد و خدا داناى حکیم است». (سوره توبه/ 15)، ادامه داد: همچنین خداوند می‌فرماید: «‌به برکت رزم شما مجاهدان فی سبیل‌الله، مؤمنین قلب‌هایشان شفا و آرامش پیدا می‌کند، مومنین سال‌ها به واسطه انواع و اقسام سختی‌های دشمنان، قلبشان سرشار از کینه و غیظ از دشمنان بود و زمانی که مجاهدان با دشمنان مبارزه می‌کنند، رزم آن‌ها مایه آرامش و درمان روحی و قلبی و درونی مومنین خواهد شد.

سعیدی با بیان اینکه اگر مشرکین خواستند توبه کنند مطمئن باشند خداوند این توبه را می‌پذیرد اما این توبه شرایط و ضوابط دارد، افزود: در سوره نساء آمده است: «کسانی که غرق در گناه و ارتکاب زشتی‌ها هستند و تا دم مرگ به گناه و آلودگی هستند، می‌خواهند زمان مرگ توبه کنند، توبه چنین شخصی پذیرفته نیست»، این آیه بیانگر این است که پذیرش توبه خداوند بر اساس حکمت و حساب است.

وی با بیان اینکه معیار ارزیابی انسان‌ها از نگاه مکاتب مختلف متفاوت است، گفت: در مکتب اسلام در عالم هستی یک وجود اصیل بیشتر نداریم و آن خداوند است و همه موجودات در ذیل این وجود بابرکت تعریف می‌شوند؛ بنابراین ارزش هر انسان در نزدیکی به مبدأ هستی یعنی خداوند است؛ نزدیک شدن به خداوند به برکت رعایت تقوای الهی است.

غیرت جمعی برای حفظ هویت فرهنگی لازم است

سعیدی با اشاره به فرارسیدن روز فرهنگ عمومی افزود: به گفته امام خمینی(ره)، راه صلاح یک مملکت اصلاح فرهنگ آن جامعه است، تحکیم هویت دینی و ملی یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی است تا دشمن نتواند با فرهنگ مبتذل خود در حوزه فرهنگی مؤمنین نفوذ کند و باید در اعتلای این فرهنگ و ارزش‌های دینی همه تلاش کنند.

وی با تأکید بر لزوم نظارت بیشتر بر شهر مقدس قم، گفت: همه دستگاه‌ها و مردم قم غیرت لازم را برای حفظ هویت فرهنگی خود و مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان از خود نشان دهند زیرا این امر کار یک نهاد نیست.

انتقاد از تابلوهای تبلیغاتی ورودی شهر قم

سعیدی ضمن انتقاد از تابلوها و بنرهای تبلیغاتی در ورودی شهر قم، بیان کرد: تابلوهای ورودی شهر قم رنگ و بویی از هویت اصلی شهر مذهبی قم و ورود به شهر کریمه اهل بیت(س) ندارد و در شأن قم نیست؛ لذا برای درآمد بیشتر نباید هویت یک شهر را زیر سؤال برد.

وی با اشاره به اینکه عزاداری امام حسین(ع) رمز اتحاد و همبستگی مسلمانان است، اظهار کرد: در اربعین هیچ کس از خدمت به زائران دریغ نمی‌کرد و این از برکت‌های مکتب امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان است و درس‌هایی که از مکتب اهل بیت(ع) در دو ماهه اخیر فرا گرفتیم را در سراسر زندگی خود جاری کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به فرارسیدن 13 آبان، روز بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: همه حوادث مهم روز 13 آبان‌ماه به نوعی به آمریکای شیاطین مربوط است، راهپیمایی 13 آبان باید با شکوه و عظمت برگزارشود و اختصاص به قشر خاصی ندارد و همه مردم و به خصوص مسئولان نظام در این راهپیمایی شرکت کنند و شعار مرگ بر آمریکا سر دهند.

وی افزود: امروز ملت ایران در جریان فتنه آمریکایی و اسرائیلی که در عراق و لبنان وجود دارد به خوبی مشاهده می‌کنند که منشأ اصلی ناامنی، عقب‌ماندگی، اختلاف و غارت اموال در عراق سفارت آمریکا در کشور عراق است، اگر در ابتدای انقلاب دانشجویان پیرو خط انقلاب لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر نمی‌کردند قطعاً انقلاب دوم با محوریت مبارزه با آمریکا شکل نمی‌گرفت.

سعیدی تصریح کرد: در حال حاضر تنها راه نجات، علاج و برون‌رفت از فتنه آمریکا در عراق بهره‌مندی ملت عراق از تجربه موفق ملت ایران در اوایل انقلاب در راستای تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست، ملت عراق بدانند که سفارت آمریکا در بغداد اساس و مرکز فتنه در عراق است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه جبهه کفر و نفاق همیشه پیشنهاد مذاکره صلح و سازش می‌کند، تصریح کرد: برخی که خودشان را از عقلای قم قلمداد می‌کنند، سازش با آمریکا را مصلحت می‌دانند اما تجربه‌های گذشته و بدعهدی‌های آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا از مذاکره به‌عنوان یک ابزار برای تداوم ظلم و استکبار خودشان استفاده می‌کند، مسئولان بدانند هر راهی که به آمریکا ختم شود بن‌بست است و جز مکر و حیله و فریب به همراه نخواهد داشت؛ اشتباه بزرگی است که برخی فکر می‌کنند آمریکا و چندین کشور اروپایی کل جهان را تشکیل می‌دهند، هیچ‌کس نباید از ترس و توهم پیشنهاد رفراندوم دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر