سرانجام اتفاق افتاد! نیسان در حال کار روی نسل جدید Z


سرانجام اتفاق افتاد! نیسان در حال کار روی نسل جدید Z

نیسان 370Z بیش از یک دههٔ پیش معرفی شد اما به نظر می‌رسد بالاخره کار روی توسعهٔ جانشین آن آغاز شده است. البته فعلاً هیچ‌چیزی برای دیدن وجود ندارد زیرا عکاسان جاسوس یک خودروی آزمایشی با بدنهٔ 370Z را در نوربرگ‌رینگ دیده‌اند که در برابر تویوتا سوپرا GR محک زده می‌شود. ازآنجایی‌که این خودرو فعلاً... The post سرانجام اتفاق افتاد! نیسان در حال کار...

نیسان 370Z بیش از یک دههٔ پیش معرفی شد اما به نظر می‌رسد بالاخره کار روی توسعهٔ جانشین آن آغاز شده است. البته فعلاً هیچ‌چیزی برای دیدن وجود ندارد زیرا عکاسان جاسوس یک خودروی آزمایشی با بدنهٔ 370Z را در نوربرگ‌رینگ دیده‌اند که در برابر تویوتا سوپرا GR محک زده می‌شود. ازآنجایی‌که این خودرو فعلاً در مراحل اولیهٔ توسعه قرار دارد، ظاهر آن مشخص نیست زیرا اکثر قسمت‌های بدنه و قطعات آن از 370Z کنونی گرفته شده است.

سرانجام اتفاق افتاد! نیسان در حال کار روی نسل جدید Z

بااین‌حال مهندسین نیسان به‌وضوح روی خنک‌کنندگی تمرکز داشته‌اند زیرا سپر جلوی خودرو به ورودی‌های هوای اضافی مجهز شده است. هم‌اکنون تقریباً هیچ‌چیز در مورد محصول آیندهٔ Z مشخص نیست اما رئیس برنامه‌ریزی محصولات جهانی نیسان در نمایشگاه توکیو اعلام کرد که انتظار می‌رود به‌زودی چیزهایی در مورد جانشین 370Z و GT-R بشنویم. او توضیح بیشتری نداده و صرفاً گفته است که این مدل‌ها در قلب نیسان قرار دارند و به‌طورجدی به آن‌ها توجه داریم و روی آن‌ها کار می‌کنیم.

سرانجام اتفاق افتاد! نیسان در حال کار روی نسل جدید Z

بااین‌حال سال‌ها است که شایعات مختلفی در مورد جانشین 370Z منتشر می‌شود. البته به همهٔ این‌ها باید به دیدهٔ تردید نگریست اما گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که این خودرو با نسل آیندهٔ اینفینیتی Q60 دوقلو خواهند بود یعنی هردو از یک پلت‌فرم استفاده می‌کنند و پیشرانه‌های آن‌ها مشترک خواهد بود. این ادعای معقولی به نظر می‌رسد زیرا نیسان 350Z و اینفینیتی G37 کوپه هم از همین استراتژی استفاده می‌کردند.

سرانجام اتفاق افتاد! نیسان در حال کار روی نسل جدید Z

اگر شایعات را ملاک قرار دهیم، نسل آیندهٔ Z نیسان می‌تواند 400Z نام داشته باشد و کمی بزرگ‌تر از خودروی کنونی باشد. طبق گفته‌ها، این ماشین به پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو مجهز خواهد بود که حدود 400 اسب بخار قدرت خواهد داشت. همچنین شایعاتی در مورد ساخت نسخه‌های چهارچرخ محرک و نیسمو هم وجود دارد اما همهٔ این‌ها فعلاً حدس و گمان هستند. علاوه بر این، گزارش‌هایی هم در مورد اینکه در نسل آیندهٔ Z نسخهٔ رودستر ساخته می‌شود یا نه وجود دارد. درهرحال نیسان باید به‌زودی برنامه‌های خود برای Z جدید را اعلام کند اما گمانه‌زنی‌ها میگویند این خودرو می‌تواند تا اوایل سال 2021 به بازار عرضه گردد.

سرانجام اتفاق افتاد! نیسان در حال کار روی نسل جدید Z

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج