دیدار رئیس اوقاف با امام جمعه شهرستان باشت/شکوفایی اوقاف در اجرای وظایف محوله


دیدار رئیس اوقاف    با امام جمعه شهرستان باشت/شکوفایی اوقاف در اجرای وظایف محوله

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت با امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت دهه وقف، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت همراه حجت الاسلام خادمی امروز ( ۶ آبان ) با امام جمعه باشت دیدار کردند.

حجت الاسلام «عبدالرحیم عبودی»، امام جمعه باشت در این دیدار بر لزوم صرف وقف ها در زمینه نیات واقفین تاکید کرد و گفت: وقف عملی پسندیده در دین است که علاوه بر خیر کثیر برای واقف، بسیاری از مشکلات مردم نیازمند را هم حل می کند.

«محمد علیزاده» در این دیدار، گزارشی از عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان ارائه کرد و گفت: این اداره در سال های اخیر شکوفایی بیشتری داشته و اقدامات خوبی انجام داده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت اظهار داشت: برنامه های اداره اوقاف با محوریت امامزادگان در مناسبت های سال همچون آرامش بهاری، خیمه های معرفت، سوگواره یاس نبوی برگزار می شود تا بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، «زمینه ساز تبدیل این بقاء متبرکه به قطب بزرگ فرهنگی» در این شهرستان شود.

وی تصریح کرد: محوریت دیگر برنامه های این اداره آموزش و حفظ قرآن کریم است که در این سال ها گام های بلندی برداشته و با همکاری مراکز قرآنی و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی مختلف، موجب حفظ قرآن را برای نوجوانان و جوانان زیادی فراهم کرده است.

علیزاده گفت: وقف، بابی ریشه دار در فرهنگ اسلامی ماست و ائمه ما نیز در زندگی خود وقف های زیادی داشته اند که خیر آن به مردم رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت با اشاره به ماموریت مهم اداره اوقاف و امور خیریه، اظهار داشت: اگر همه موقوفات احیاء شود، چه بسا بسیاری از مشکلات مالی حل شده و فعالان فرهنگی همچون حوزه های علمیه راحت تر به اجرای فعالیت های فرهنگی خواهند پرداخت.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان