شناورهای بندر آستارا مهار آلودگی نفتی را تمرین‌کردند


شناورهای بندر آستارا مهار آلودگی نفتی را تمرین‌کردند

آستارا - ایرنا - رزمایش مقابله با آلودگی نفتی دریا به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و با هدف ارزیابی عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان در سوانح احتمالی، در بندر آستارا برگزار شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا عصر پنجشنبه در این رزمایش گفت: رزمایش با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، شرکت خدمات بندری کاوه، نیروی دریایی ارتش،جمعیت هلال احمر، مرزبانی، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان آستارا و با بکارگیری ۶ فروند شناور کوچک و بزرگ برگزار شد.

کیانوش امیری افزود: آموزش جستجوی حادثه دیدگان، امداد پزشکی، سازماندهی، مدیریت عملیات سوانح دریایی، ارزیابی پشتیبانی، ارتقای آگاهی دریانوردان، حفظ محیط زیست و ارتقای ایمنی دریانوردی از هدف های رزمایش بود.

وی بیان کرد: بندر آستارا با شناورهای تندرو و لایروب پیشرفته، در مواقع لزوم رزمایش برگزار می کند و در آلودگی نفتی احتمالی دریا، برای کمک به حادثه دیدگان آمادگی دارد و برای اجرای رزمایش های ملی و منطقه ای در آستارا با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی تلاش می کنیم.

بندر چندمنظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی پیش بینی و طراحی شده است.

هشتم تا چهاردهم آبان ماه هفته پدافند غیر عامل است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، ساحل دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا