سمنان آبان پربارشی پیش رو دارد


سمنان آبان پربارشی پیش رو دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی برآورد می‌شود، استان آبان پربارشی را پیش رو دارد.

ایرج مصطفوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بارش‌های پاییزه استان سمنان از سی مهر آغاز شده و در آبان شدت می‌گیرد.

وی بیان کرد: براساس پیش‌بینی فصلی، بارش‌ها در استان سمنان از اواخر آذر تا اوایل دی امسال نسبت به آبان روندکاهشی پیدا می‌کند.

بارش مهر تفاوتی نسبت به سال گذشته نداشت

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، با بیان اینکه بارش ها در ۲ روز گذشته کاهش ۸ درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را جبران کرد، ادامه داد: بارش‌ها در مهرماه تفاوت چندانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نداشت.

وی تصریح کرد: میانگین بارش‌ها از ابتدای مهر تا هفتم آبان امسال در استان سمنان ۹.۸ میلیمتر بود که نسبت به بلند مدت مشابه ۱۷ درصد افزایش داشت.

مصطفوی با اشاره به تاثیر بارش‌های پاییزه در تامین آب در سال زراعی جاری، خاطرنشان کرد: این بارندگی‌ها ۸.۹ درصد بارش سال آبی را تامین کرد.

ثبت ۱۵۹.۶ میلی‌متر بارش در سال زراعی گذشته

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اظهارداشت: میانگین بارندگی این استان از یکم مهر ۹۷ تا ابتدای مهر امسال ۱۵۹.۶ میلیمتر بود.

وی تصریح کرد: مقایسه این آمار با بازه زمانی مشابه سال زراعی گذشته افزایش ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مصطفوی با بیان اینکه بارش‌ها در سال زراعی گذشته در سمنان نسبت به بلندمدت ۴۵ درصد افزایش داشت، اضافه کرد: افزایش میانگین بارندگی ها در شهرستان های استان بین ۵۱ تا ۸۳ درصد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: شهرستان‌های دامغان و سرخه به ترتیب کمترین و بیشترین افزایش میانگین بارش‌ها را در سال زراعی گذشته داشتند.

به گزارش ایرنا، متوسط بارندگی استان سمنان در بلند مدت ۱۲۰ میلیمتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...