زنگ خطر گازگرفتی فصل سرد سال در گلستان به‌صدا درآمد


زنگ خطر گازگرفتی فصل سرد سال در گلستان به‌صدا درآمد

گرگان - ایرنا - با مرگ 4 عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی ناشی از استنشاق گاز مونواکسیدکربن در شهر گلیداغ از توابع مراوه تپه در شرق استان، زنگ خطر گازگرفتی فصل سرد سال در گلستان به‌صدا درآمد.

نوید مازندرانی مسوول روابط عمومی پزشکی قانونی استان گلستان پنجشنبه به ایرنا گفت: جنازه این خانواده گلستانی با حضور مامورین انتظامی به پزشکی قانونی گنبد انتقال یافت.

بر اساس گزارش اداره کل پزشکی قانونی گلستان مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در این استان پارسال در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل ۷۵ درصد بیشتر شده بود.

سال گذشته ۷ نفر بر اثر استنشاق مونواکسید کربن جان خود را از دست داده بودند که از این تعداد ۶ نفر مرد و ۱ نفر زن بودند.

مسوول روابط عمومی پزشکی قانونی گلستان به استناد آمارهای موجود ضمن هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در نیمه دوم سال، بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان تأکید کرد .

آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد بیش از ۷۰ درصد تلفات مسمومیت با گاز مربوط به نیمه دوم سال است، به نحوی که از ۷۴۹ فوتی مسمومیت با گاز منواکسید کربن در سال قبل ۷۴.۱ درصد طی شش ماهه دوم سال جان خود را از دست دادند و این درصد به طور تقریبی در دیگر سال ها نیز تکرار شده است.

استنشاق گاز مونواکسید کربن یا در زبان عامیانه گاز گرفتگی به سبب غفلت از ایمنی وسایل گاز سوز و بی احتیاطی رخ می دهد در حالی که با ارتقای دانش ایمنی و حداقل هزینه می توان از وقوع این حوادث تلخ جلوگیری کرد.

مونواکسید کربن، گازی است که بر اثر سوختن ناقص کربن به وجود می آید.

این گاز بسیار سمی رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل قاتل نامرئی نیز نامیده می شود.

به گزارش ایرنا تمامی مناطق شهری و ۸۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار گلستان از سوخت گاز طبیعی بهره مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک