راه‌اندازی صدمین خوشه صنعتی طی روزهای آتی


راه‌اندازی صدمین خوشه صنعتی طی روزهای آتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تا یک ماه آینده صدمین خوشه صنعتی کشور در لرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، محسن صالحی‌نیا در حاشیه حضور وزیر صمت در زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشه‌های صنعتی براساس توانایی هر منطقه و قابلیت‌های موجود راه‌اندازی می‌شود و این در شرایطی است که عملیات مطالعاتی و طراحی ۳۰۰ خوشه جدید در کشور نیز در حال انجام است.

وی، با بیان اینکه توجه به توسعه واحدهای صنعتی کوچک جزو برنامه‌های کاری قرار دارد، افزود: در حال حاضر ۴۴ هزار واحد صنعتی در ۸۱۶ شهرک صنعتی کشور فعال هستند که بالای ۹۲ درصد این واحدها کوچک بوده و محصولات تولیدی آنها به بازار و بخشی به چرخه تولید شرکت‌های صنعتی بزرگ‌تر وارد می‌‍‌شود.

صالحی‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۲۴ درصد از واحدهای صنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی راکد بوده و تولیدی ندارند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۷ هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید برگشته‌اند و امیدواریم این روند ادامه داشته و امسال بتوانیم ۱۵۰۰ واحد دیگر را به این گردونه وارد کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: البته در به چرخه بازگرداندن واحدهای صنعتی باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که روند کار آنها ادامه داشته و مشکلی در مسیر کار پیش نیاید.

این مسئول افزود: واحدهای راکد به لحاظ شرایط موجود، حدود ۲۳ تا ۲۴ درصد فعالیت با رکود مواجه است؛ هرچند در سال‌های قبل ۷ هزار واحد را به چرخه برگردانیم و امسال نیز ۱۵۰۰ واحد در برنامه داریم که تا شهریور ماه ۷۰۰ واحد به چرخه تولید برگشته است و این روند ادامه دارد. ما باید مراقبت کنیم که کار استمرار داشته و واحدهای موجود با تعطیلی مواجه نشوند.

وی به فعالیت ۲۳ واحد از واحدهای صنعتی کوچک با ظرفیت حدود ۴۰ درصدی خود نیز اشاره کرد و گفت: رونق فعالیت این واحدها نیز جزو برنامه‌های وزارخانه به‌شمار می‌آید و امیدواریم در این مسیر موفق عمل کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا