لزوم توجه به تبیین شاخص های مدرسه تراز اسلامی


بیرجند- رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش وپرورش گفت: باید به دنبال تبیین شاخص های مدرسه تراز اسلامی باشیم و ارزش هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده در مدرسه ها ملاک باشد.

تبليغ

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی ذوعلم پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره سند تحول بنیادین بیان کرد: این سند در آموزش و پرورش تحول و دستاوردی بزرگ بود که با تلاش های زیادی فراهم‌شده و مورد اعتماد مجموعه است.

وی فطرت گرایی توحیدی، هویت، تمدن نوین اسلامی را سه نکته کلیدی در سند تحول بنیادین عنوان کرد و افزود: بر اساس فرمایش و تاکیدات رهبری هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی باید مورد توجه واقع شود.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه باید به دنبال تبیین شاخص های مدرسه تراز اسلامی باشیم، گفت: همچنین می طلبد ارزش هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین شده در مدرسه ها ملاک و محور باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هنوز در عرصه اقتصاد و سیاست مبانی نظری قوی و محکم مبتنی بر مبانی دینی و با استفاده از تجربه های جهانی و پیشتازانه در عرصه جهان نداریم اما آموزش و پرورش در این زمینه پیشتاز است‌.

وی با بیان اینکه رهبری در سال ۸۵ سند تحول بنیادین را مطرح کردند و کار از همان زمان آغاز شد، افزود: علی رغم تغییر مدیریت ها، دولت ها و وزرا این رکن نظری و جامع در آموزش و پرورش از اعتبار و استحکام برخوردار است.

وی با اشاره به کمیته همکاری حوزه با آموزش و پرورش بیان کرد: این کمیته از سال ۸۵ تشکیل شده و بستر مناسبی برای تعامل هم افزا و اثربخش بوده که امید است در خراسان جنوبی هم گسترش یابد.

حجت الاسلام ذوعلم حمایت از نگاه تربیتی در جامعه شد و افزود: بخش های مختلف دولت و جامعه باید احساس کنند که تربیت فرزندان برای آینده وظیفه تنها یک دستگاه نبوده بلکه رسالتی همگانی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نهادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خودشان را در امر تعلیم و تربیت مسئول بدانند.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه با آموزش و پرورش مرتبط هستند، گفت: هرچقدر آموزش و پرورش با نگاه تربیتی، اختصاص گرایی و انقلابی و تمدن ساز بیشتر نزدیک شود، کل جامعه حرکت کرده که متاسفانه این نگاه در برخی از مسئولان نیست و صرفا شاخص های مادی را شاخص پیشرفت می دانند.

حجت الاسلام ذوعلم ادامه داد: شاخص های تربیتی، فرهنگی، اخلاقی و معنوی که در سند تحول بر تقدم آن تصریح شده، مغفول مانده و علی رغم تذکرات به فرهنگ تبدیل نشده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امید است آموزش و پرورش بتواند در گام دوم انقلاب حرکتی جدید و تحولی عمیق تر تعریف کند.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی ذوعلم پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره سند تحول بنیادین بیان کرد: این سند در آموزش و پرورش تحول و دستاوردی بزرگ بود که با تلاش های زیادی فراهم‌شده و مورد اعتماد مجموعه است.

وی فطرت گرایی توحیدی، هویت، تمدن نوین اسلامی را سه نکته کلیدی در سند تحول بنیادین عنوان کرد و افزود: بر اساس فرمایش و تاکیدات رهبری هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی باید مورد توجه واقع شود.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه باید به دنبال تبیین شاخص های مدرسه تراز اسلامی باشیم، گفت: همچنین می طلبد ارزش هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین شده در مدرسه ها ملاک و محور باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هنوز در عرصه اقتصاد و سیاست مبانی نظری قوی و محکم مبتنی بر مبانی دینی و با استفاده از تجربه های جهانی و پیشتازانه در عرصه جهان نداریم اما آموزش و پرورش در این زمینه پیشتاز است‌.

وی با بیان اینکه رهبری در سال ۸۵ سند تحول بنیادین را مطرح کردند و کار از همان زمان آغاز شد، افزود: علی رغم تغییر مدیریت ها، دولت ها و وزرا این رکن نظری و جامع در آموزش و پرورش از اعتبار و استحکام برخوردار است.

وی با اشاره به کمیته همکاری حوزه با آموزش و پرورش بیان کرد: این کمیته از سال ۸۵ تشکیل شده و بستر مناسبی برای تعامل هم افزا و اثربخش بوده که امید است در خراسان جنوبی هم گسترش یابد.

حجت الاسلام ذوعلم حمایت از نگاه تربیتی در جامعه شد و افزود: بخش های مختلف دولت و جامعه باید احساس کنند که تربیت فرزندان برای آینده وظیفه تنها یک دستگاه نبوده بلکه رسالتی همگانی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نهادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خودشان را در امر تعلیم و تربیت مسئول بدانند.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه با آموزش و پرورش مرتبط هستند، گفت: هرچقدر آموزش و پرورش با نگاه تربیتی، اختصاص گرایی و انقلابی و تمدن ساز بیشتر نزدیک شود، کل جامعه حرکت کرده که متاسفانه این نگاه در برخی از مسئولان نیست و صرفا شاخص های مادی را شاخص پیشرفت می دانند.

حجت الاسلام ذوعلم ادامه داد: شاخص های تربیتی، فرهنگی، اخلاقی و معنوی که در سند تحول بر تقدم آن تصریح شده، مغفول مانده و علی رغم تذکرات به فرهنگ تبدیل نشده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امید است آموزش و پرورش بتواند در گام دوم انقلاب حرکتی جدید و تحولی عمیق تر تعریف کند.

کد خبر 4759772


تبليغ

کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
تبليغ